۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۸۶۱۶۴
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی؛ ریشه اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی

فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی؛ ریشه اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: اگر می بینیم که جامعه ما درگیر ناهنجاری هایی همانند طلاق و اعتیاد شده است، همه این مشکلات ریشه در دور شدن از زندگی به سبک اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی هیأت های مذهبی استان کرمانشاه که به مناسبت فرا رسیدن محرم حسینی برگزار شد، اظهار داشت: در محرم، امام حسین علیه السلام جان خود را برای زنده نگه داشتن سنت امر به معروف و نهی از منکر که از فرایض جدش رسول الله بود، فدا کرد.

وی گفت: امسال به توجه به وضعیت ویژه جامعه و شیوع کرونا، باید نهایت دقت را در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم بنابراین از هیأت ها و تشکل های مذهبی می خواهیم که ضمن برگزار کردن باشکوه برنامه های ویژه این ماه، نسبت به حفظ موازین بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: مسأله دیگری که باید تشکل ها دینی در سخنرانی ها و برنامه ها همواره در اولویت قرار دهند، تبیین و تشریح جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مردم کرمانشاه عشق و دلدادگی خاصی به خاندان رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) دارند و در این چنین ایامی شاهد حضور پرشور کرمانشاهیان در مجالس عزای سیدالشهدا(ع) هستیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه خطبا و سخنران در ایام محرم باید با محتوا سازی زمینه جذب حداکثری مخاطبین را فراهم آوردند، گفت: باید در ایام محرم حسینی به ویژه دهه اول در مراسم ها و سخنرانی ها مبانی اصیل و ناب اسلامی را به جامعه انتقال دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: در کنار سیاه پوش کردن معابر عمومی در این ایام باید تلاش کنیم که مفاهیم ارزشمند دینی همانند امر به معروف و نهی از منکر، زکات، نماز، زندگی اسلامی و ... در معرض دید مردم باشد زیرا تاثیرگذاری این کار بر جامعه بسیار بالاست.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود اظهار داشت: همچنین باید در این ایام نسبت به سیره زندگی ائمه اطهار(ع) بیشتر کار شود، اگر امروز می بینیم که جامعه ما درگیری ناهنجاری هایی همانند طلاق، اعتیاد و ... می باشد همه این مشکلات ریشه در دور شدن از زندگی به سبک اسلامی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مطلب دیگر اینکه دشمن برای گمراهی جوانان و سرمایه های این کشور برنامه های شیطانی بسیار در ذهن خود دارد و در حال اجرا کردن آنهاست، بنابراین بهترین زمان برای از بین بردن این دسیسه ها و اسلام ستیزی ها، همین برگزاری مراسم های دینی و ... است.

آیت الله علما با اشاره به ضرورت انسجام در هیات ها و تشکل های مذهبی، خاطرنشان کرد: در طول سال های متمادی شاهد برگزاری مراسم عزاداری در کرمانشاه به صورت جداگانه و منفک بوده ایم، بنابراین از مسؤولان هیأت های مذهبی درخواست می شود که با هماهنگی های لازم این مراسم ها را منسجم تر برگزار کنند./1400/پ202/

ارسال نظرات