۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۸۶۱۶۸
امام جمعه کنگاور:

ایام محرم بهترین فرصت برای انتقال معارف دین به نسل جوان است

ایام محرم بهترین فرصت برای انتقال معارف دین به نسل جوان است
کرمانشاه - حجت الاسلام لروند گفت: ایام محرم بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم ناب اسلامی به نسل های نوجوان و جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند امروز در دیدار با جمعی از حوزویان شهرستان کنگاور ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و صفر در سخنانی اظهار داشت: امام حسین(ع) نماد کامل یک انسان آزاد و کامل است که بعد از گذشت نزدیک به 14 قرن می بینیم که روز به روز نام این امام همام همچنان درخشان تر از گذشته می شود.

امام جمعه شهرستان کنگاور گفت: امام حسین(ع) و نهضت عاشورا بزرگترین درس تاریخی برای جهانیان است، فرزند رسول خدا(ص) با وجود اینکه از فرجام قیام عاشورا آگاه بودند، هرگز حاضر نشدند که در مقابل دشمنان اسلام حتی لحظه ای در ادعای تکلیف دینی و انسانی خود کوتاهی کند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ایام محرم بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم ناب اسلامی به نسل های نوجوان و جوان است، در این روزها می توانیم اسلام را بهتر معرفی کنیم و نیز نسبت به تبیین و هدف قیام امام حسین(ع) اهتمام وافری داشته باشیم.

حجت الاسلام لروند با اشاره به اینکه منابر این ایام بسیار حیاتی است، گفت: خطبا و سخنرانان باید از لحظه لحظه این روزها برای گسترش و اعتلای اسلام ناب محمدی نهایت استفاده را ببرند زیرا مردم و جامعه اسلامی تشنه معارف دینی است.

امام جمعه شهرستان کنگاور با تاکید بر اینکه برگزاری اقامه عزای حسینی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود، تاکید داشت: با توجه به شیوع کرونا در سطح کشور به ویژه استان کرمانشاه و از سوی دیگر تاکیدات مؤکد دین مبین اسلام بر سلامت مسلمین، می طلبد که ضمن برگزاری پرشور و شعور مجالس عزای حسینی، همواره در بحث سلامت عزاداران اهتمام کافی و لازم را داشته باشیم.

وی به فعال شدن جریانات منحرف و دین ستیز در ایام محرم و صفر اشاره داشت و گفت: تاریخ نشان داده است که همواره جریانات و نحله های منحرف بسیاری در جهان اسلام از هر فرصتی برای تخریب اعتقادات و باورهای مسلمین وجود دارند و تلاش این جریانات ملحد تغییر واقعیات تاریخ اسلام و بازتعریفی متفاوت از آن است.

حجت الاسلام لروند با اشاره به اینکه نباید اجازه داد که این جریانات به اهداف ضد دینی خود برسند، تأکید کرد: کسانی که به عنوان خطیب یا مداح در این شب های مهم حضور دارند وظایف بسیار سنگینی بر دوش دارند و باید همواره مراقب باشند که بدعت های جدید وارد دین نشود زیرا این بدعت گذاری ها زمینه استحاله دین خواهد شد.

امام جمعه شهرستان کنگاور خاطرنشان کرد: بنابراین محرم و صفر وظایف روحانیون و علما دین چندین برابر می شود، حضور جهادی روحانیون در ماه محرم و صفر می تواند نقش مهمی در بیمه کردن جامعه اسلامی در برابر تهاجمات فرهنگی و دین ستیزانه دشمنان داشته باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات