۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۸۶۲۱۱

کتابی که مداحان و نوحه‌سرایان باید برای محرم بخوانند

کتابی که مداحان و نوحه‌سرایان باید برای محرم بخوانند
معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام گفت: در آستانه ماه محرم، هیأت رزمندگان اسلام کتاب «قیام و قلم» را ویژه مداحان و نوحه‌سرایان منتشر کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرحمن سفیدی امین، معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس کتاب نشر خبرگزاری رسا: اظهار داشت: در آستانه ماه محرم هیأت رزمندگان اسلام کتاب «قیام و قلم» مجموعه نوحه‌های عاشورایی را براساس اشعار و نغمه‌سرایی‌های شعرای ارجمند آقایان یوسف رحیمی، رضا یزدانی، جواد محمدزمانی، محمدصالحی‌پور و ... منتشر کرده است.

وی افزود: این کتاب در اختیار مداحان و نوحه‌سرایان در آستانه ماه محرم قرار خواهد گرفت تا ان‌شاءالله شاهد کیفیت‌بخشی بیش از پیش به نوحه‌های مداحان در این ماه باشیم.

معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه رسالت نوحه، صرفا بیان مصائب آل الله و تحریک عواطف مستمع در یک مجلس روضه نیست بلکه هدایت فکری جامعه براساس معیارهای نهضت عاشورا و همچنین ایجاد جریان مطالبه احقاق حق امام، از مهم‌ترین اهداف آن است، تصریح کرد: اکنون در آستانه محرم، برپایه اشعار و نوحه‌های عاشورایی، مجموعه‌ای ارزشمند باتوجه به فاخر بودن آثار و عصمت شعر و نغمه از آفات و آسیب‌های شایع امروز، تدوین و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

سفیدی گفت: نوحه‌سرایی یکی از هنرهایی است که در فرهنگ دینی و عقیدتی ما دارای سوابق طولانی و عمیقی است که در گذر زمان و در قالب مفاهیم و مضامین سیاسی، فرهنگی، عقیدتی، احساس و عقلانیت تجلی یافته است. این هنر که در قالب مداحی بروز و ظهور پیدا کرده و پشتوانه فرمی و محتوایی آن است، ابزاری پیشرو و سازنده است.

ارسال نظرات