۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۶۸۶۴۲۶
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

خبرگزاری رسا اندیشه های بنیادین انقلاب و امام و رهبری را به گوش جهانیان برساند

خبرگزاری رسا اندیشه های بنیادین انقلاب و امام و رهبری را به گوش جهانیان برساند
رییس دانشگاه قم خبرگزاری رسا را از بهترین خبرگزاری‌های کشور توصیف کرد و گفت: خبرگزاری رسا اندیشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی و امامین انقلاب را به گوش جهانیان برساند.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت و تبریک روز خبرنگار، گفت: در روزگار ما، خبرنگاری به عنوان حرفه ای با اهمیت برای تمام جوامع بشری شناخته شده و امروز رصد اخبار برای جوانان ما از اهمیت بالایی برخودار است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه اطلاع رسانی و شفافیت نقش مهمی در زندگی بشر ایفا می کند، بیان کرد: خبرنگاران رسالت خطیر فرهنگی را بر عهده دارند و همچنین رسانه ها طلایه دار و پرچم دار قومیت های فرهنگی و دینی مختلف در تمام جوامع به ویژه کشور ایران هستند.

رییس دانشگاه قم اظهار کرد: فردی که خبرنگاری را به عنوان رسالت و حرفه خود انتخاب می کند، باید در درجه اول تعهد دهد که در بیان حقایق کوشا باشد و اگر خبرنگاری به اسرار شخصی برخی افراد دست پیدا کرد، متعهد شود که آنها را مخفی نگه دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگار با حرفه مقدس خود نورانیت، آگاهی بخشی و شفافیت را در جامعه نشر می دهد، افزود: رسانه های انقلابی با بصیرت افزایی درصددند که سواد رسانه ای در جامعه ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز ابراز داشت: خبرنگاران در طول انجام رسالت خود با بی حرمتی ها از سوی برخی مسؤولان مواجه می شوند و متأسفانه برخی مسؤولان آن گونه که در شأن جایگاه خبرنگاری بوده، با آنها برخورد نمی کنند و این امر سبب رنجش خاطر این قشر شده است.

خبرنگاران در خط مقدم جبهه فرهنگی فعالیت می کنند

وی با بیان اینکه خبرنگاران در خط مقدم جبهه فرهنگی فعالیت می کنند، گفت: خبرنگاران و رسانه ها با بصریت افزایی و تنویر افکار عمومی در تلاش هستند که روحیه پاسخگویی در مسؤولان را تقویت کنند.

نماینده خبرگان رهبری، رسانه‌ها را رابطی دوسویه میان مردم و مسؤولان توصیف کرد و افزود: بنده تا جایی که توانستم در زمنیه های مختلف در خدمت خبرنگاران و رسانه های محترم بودم.

خبرگزاری رسا از بهترین خبرگزاری های کشور است

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم، خبرگزاری رسا از بهترین خبرگزاری های کشور است، در حالی که عمر زیادی از تأسیس این رسانه حوزوی نمی گذرد و در مرحله بلوغ و نوجوانی خود به سر می برد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خبرگزاری رسا در تحقق اهداف و رسالت هایی که مورد نظر مؤسسان آن بوده و همچنین در مرحله عمل و اجرا، موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بر ضرورت رسانه ای شدن علمای غیر مشهور، تأکید کرد و گفت: باید خبرگزاری رسا از عالمان دینی که معروف نبوده، دلجویی کند و همچنین از نظرات آنها به عنوان پشتوانه های علمی، اخلاقی و معنوی حوزه های علمیه بهره ببرد.

رییس دانشگاه قم اظهار کرد: بنده از عزیزان خبرگزاری رسا درخواست دارم که به سراغ افراد گمنام و علمای سلف بروند و با آنها گفت وگوهای خبری درباره گذشته و تاریخچه حوزه های علمیه قم و نجف تهیه و منتشر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اینکه باید خبرگزاری رسا اندیشه بنیادی انقلاب اسلامی و امامین انقلاب را به گوش جهانیان برساند، افزود: علمای بسیاری در هندوستان، پاکستان، کشورهای عربی و آسیای میانه وجود دارند، که مطلوب است رسانه حوزوی رسا، این عالمان را شناسایی کرده و با انجام گفت وگوهای خبری با این عالمان، ایده و نظرات آنها را منتقل و منتشر کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
دلم تنگ است
برای کسی که نمیشود او را خواست..
نمیشود او را داشت
فقط میشود
سخت برای او دلتنگ شد...
و در حسرت نبودنش سوخت...!
حاج قاسم مردميدان بود.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
تبریک صمیمانه و قلبی خود را به مناسبت روز ارزشمند خبرنگار به یاران انقلاب در خبرگزاری رسا عرض مینمایم.
برقرار باشید
1
0
شمیسان
Japan
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
فعلا که صفحات زبانهای خارجی در رسا تعطیله
1
0
طلبه انقلابی
Japan
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
بدینوسیله روز خبرنگار ( ۱۷ مرداد ) را به شما خبرنگاران انقلابی و با اخلاق در این رسانه دینی تبریک عرض نموده و امیدوارم همیشه با صحت و سلامتی در انجام این رسالت بزرگ موفق و موید باشید .
1
0
نظرزادهگان
United States
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
خبرنگاران می‌توانند به هم افزایی و روشن کردن حقایق کمک کنند تا به مشکلات اساسی مردم بپردازیم.
1
0
کامران
United States
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
در زمینه‌ی کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم.
1
0