۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۸۶۵۵۰
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نهادهای تبلیغی در برابر جنگ تبلیغاتی دشمن قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنند

نهادهای تبلیغی در برابر جنگ تبلیغاتی دشمن قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به گلایه رهبری از ضعف تبلیغاتی جبهه انقلاب، گفت: نهادهای تبلیغی در برابر جنگ تبلیغاتی قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مراسم سیزدهمین تنفیذ ریاست جمهوری در نظام اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این مراسم پس از بیان انتظارات مردم از دولت جدید، رهنمود تذکرگونه ای نسبت به همه ما داشتند.

وی با بیان اینکه این تلنگر و تذکر مهم رهبر معظم انقلاب به همگان بود، تصریح کرد: رهبری در این فراز از سخنان خود فرمودند: «مطلب آخر هم مسئله جنگ تبلیغاتی دشمن است. امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند مبالغ هنگفت هزینه می‌کنند، کارهای بسیار انجام می‌دهند؛ فکرهای بسیاری را در مجموعه‌های فکری برای این کار استخدام می‌کنند تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی کشورها را -ازجمله بیشتر از همه امروز کشور ما را که هدف سوءنیت قدرت‌های بزرگ است- قبضه کنند و در اختیار بگیرند.»

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: مقام معظم رهبری در ادامه این سخنان خود تأکید کردند که وقتی افکار عمومی یک ملّت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملّت هم طبعاً طبق میل آن بیگانه پیش خواهد رفت؛ کار تبلیغاتی کار مهمی است؛ ما در این زمینه ضعف داریم. حالا بگذریم از آن آدم‌های غافلی که از رسانه‌های داخلی هم به نفع دشمن استفاده می‌کنند -که حالا آن محل بحث ما نیست- لکن [درباره] آن کسانی هم که قصد خیر در این زمینه دارند، ما کم‌کاری داریم. درزمینهٔ کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم.

وی تصریح کرد: این فراز از بیانات رهبری، گلایه نایب امام زمان(عج) از ضعف تبلیغاتی جبهه انقلاب است و گلایه ایشان از کم‌کاری شامل حال ما نیز می‌شود؛ ازاین‌رو همه نهادهای تبلیغی باید سهم تقصیر خود را جستجو کنند و برای رفع آن اقدام کنند.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: نارضایتی رهبر انقلاب از نهادهای تبلیغی و جبهه فرهنگی و رسانه‌ای انقلاب در سه عرصه کم‌کاری در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی، قوی عمل نکردن در فعالیت‌های تبلیغی و عدم حرکت هوشمندانه در مقابل تبلیغات دشمن است.

وی اظهار کرد: اشکال از آنجا شروع می‌شود که هرکدام از ما مشکل را در خود نمی‌بینیم و از خود شروع نمی‌کنیم و در اولین فرصت دیگران را مخاطب این بیانات می‌انگاریم؛ ازاین‌رو ضروری است بدون اینکه انگشت اتهام را به سمت دیگران نشانه رویم دراین‌باره و اشکالات موجود و راهکارهای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم./9314/ت310/

هادی رحیمی
ارسال نظرات