۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۸۶۷۰۵
عنابستانی در نطق میان دستور:

قوه قضاییه به پرونده‌های حسن روحانی که از سوی مجلس ارائه شده رسیدگی کند

قوه قضاییه به پرونده‌های حسن روحانی که از سوی مجلس ارائه شده رسیدگی کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قانون جمهوری اسلامی فصل الخطاب بوده و هست و فرقی نمی کند که بالاترین مقام اجرایی باشی و یا وزیر باشی و ترک فعل کنی و یا عنابستانی باشی.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی اصغر عنابستانی در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مردمی که توانستند 8 سال بی دولتی روحانی را تحمل کنند، این چند ماه آواربرداری را نیز تحمل خواهند کرد، گفت: آن مرد که ادعا می کرد به همه وعده ها عمل کرده در حالی رفت که کرونا بیداد می کند، تحریم ها باقی است و همه شاخص های اقتصادی و اجتماعی در بدترین وضعیت ممکن قرار داشته و 3 میلیون و 675 هزار نفر هم بیکار هستند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، مردی که امروز امید همه ایرانیان است، اظهار داشت: حضور شما انقلابی در گفتمان حاکم بر کشور ایجاد کرده و اگر بخواهیم مردم نتیجه این تغییر گفتمان را حس کنند، انقلاب در درون خود نیاز به چند انقلاب دارد.

وی در ادامه انقلاب اداری را یکی از این انقلاب ها دانست و افزود: بروکراسی حاکم بر کشور، حکمرانی مطلوب را غیرممکن کرده، ساختار نظام اداری، فربه، خسته، پیچیده، غیرشفاف و فساد زا است و باید با انقلابی شجاعانه همه این ساختارها را در هم شکسته و بنیانی نو بنا نهیم و اگر می خواهید موفق باشید از این انقلاب غفلت نکنید.

عنابستانی با اشاره به انقلاب در حوزه نظام تولید و توزیع، بیان داشت: در حذف فوری و انقلابی مجوزهای کسب و کار تردید نکنید؛ در قطع دست مافیای تولید در صنایع بزرگ فولاد، پتروشیمی، سیمان و خودرو تردید نکنید؛ در قطع دست دلالان در شبکه توزیع کشور و ایجاد نظام توزیع هدفمند و عادلانه تردید نکنید؛ در حذف کامل مالیات بر تولید و اخذ مالیات از سرمایه های راکد و واسطه ای تردید نکنید؛ در زیر و رو کردن کامل گمرک و نظامات گمرکی و نفع صادرات و تولید تردید نکنید؛ در حمایت کامل و هزینه کرد پول نفت در صنعت کشاورزی و دامداری و تولید مایحتاج اساسی مردم تردید نکنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه انقلاب دیگر را انقلاب در نظام پولی و مالی دانست و عنوان کرد: بانکداری ما فقط نام و پوسته اسلامی دارد و در اینکه محتوای اسلامی به آن تزریق کنید، تردید نکنید؛ نظام بانکداری که نتواند تولید را به حرکت درآورد، کشاورزی را گسترش داده و راحت جان تولیدکننده باشد باید به دیوار بکوبید؛ فکری برای حقوقی های بورس کنید که پدر حقیقی ها را درآورده اند.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس افزود: خوب می دانیم اصلاح مجلس یعنی اصلاح کشور و متعهد شده بودیم مجلس را اصلاح کنیم؛ بیش از 14 ماه از کارمان گذشت، کلاه خود را قاضی کنیم که آیا قدمی برای اصلاح برداشته ایم؟ فرایندهای غلط قانونگذاری همچنان حاکم بوده و بخش عمده ای از وقت مجلس به امور بیهوده و بحث های بی فایده می گذرد؛ شفافیت همچنان معطل است، نظارت تفاوت چندانی نکرده و همه ما گرفتار تودرتوهای پیچیده ساختار غلط مجلس شده ایم و تغییر، تحول و اصلاح را فراموش کرده ایم.

عنابستانی ادامه داد: اگر نظارت مجلس درست بود آیا امروز در فصل جابجایی مستأجران، این همه جفا صورت می گرفت؟ از زمستان 99 تا بهار 1400چه اتفاقی افتاده که میزان اجاره بها بیش از 35 درصد افزایش پیدا کرده است؟ چگونه وزیر اعلام می کند حداکثر افزایش اجاره بها 25 درصد است اما در عمل ذره ای اجرا نمی شود؟ ساختار نظارت مجلس چه می کند؟

این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تأکید کرد: میلیون ها تن نهاده های دامی در گمرک در حال فاسد شدن است و دام های مولد در داخل کشور به دلیل نرسیدن نهاده در حال ذبح شدن هستند و مجلس این صحنه غریب را تماشا می کند؛ ده ها پروژه و طرح بزرگ در روزهای آخر دولت تکمیل نشده و یا سرهم بندی شده به صورت نمایشی افتتاح می شود و ما هدررفت میلیاردی بیت المال را می بینیم و به خاطر ساختار غلط، هیچ کاری نمی توانیم کنیم پس خودمان را اصلاح کنیم تا کشور اصلاح شود.

وی با اشاره به وضعیت فضای مجازی عنوان کرد: سوال اصلی در حوزه فناوری اطلاعات این است که فرهنگ و تمدن بزرگ ایرانی ابتکار عمل را در فضای مجازی در دست ندارد و صاحب هیچ سیستم عامل و پلتفرم نوظهور نیست و سخت افزار قابل اعتنا و امکان دفاع از صاحبان کسب و کار و کاربران و کارآفرینان ندارد چگونه می تواند از کاربران خود دفاع کند؟

عنابستانی اضافه کرد: ما در این طرح می خواهیم ابتکار عمل را به دست جوانان خود بدهیم و اجازه پیشرفت به آنها داده تا خودشان از فرهنگ و ارزش های ملی خود صیانت کنند.

وی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: شما میراث دار تحول در قوه ای هستید که مردم به تازگی به عدالت برخاسته از آن دلبسته اند. نباید چنین شود که کسانی که 8 سال فرصت سوزی و ترک فعل و حیف و میل کردند به راحتی کنار رفته و به کسی پاسخ ندهند؛ حداقل به پرونده های حسن روحانی که مجلس آنها را ارجاع داده رسیدگی کنید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قانون جمهوری اسلامی فصل الخطاب بوده و هست و فرقی نمی کند که بالاترین مقام اجرایی باشی و آن را تمکین نکنی و یا وزیر باشی و ترک فعل کنی و یا ساده تر، عنابستانی باشی که به علت خستگی سربازی که توهین کرده را هُل بدهی. اول از خودم شروع می کنم سوگند خوردم از قانون اطاعت کنم و پای سوگند خود هستم همچنان که در 15 سالگی جانم را در دفاع از نظام در طبق اخلاص گذاشتم.

ارسال نظرات