۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۸۶۹۴۱
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

قطع ارتباط با امام معصوم عبادات انسان را تباه می کند

قطع ارتباط با امام معصوم عبادات انسان را تباه می کند
تهران - استاد حوزه علمیه گفت: اگر پیوند بین مؤمن و امام و رهبر الهی قطع شود، انسان هر چه عبادت کند، به جایی نمی رسد.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در شب ششم محرم در مراسم عزاداری هیئت ریحانه الحسین(س) تهران اظهار داشت: یکی از نقشه های شیطان برای مؤمنین، حمله به پیوند مقدس در جامعه است که اگر این مسأله در جامعه برپا باشد، سرباز برای دین تربیت می شود؛ شیطان با تمام قوا به دنبال از بین بردن این پیوند است که مشتمل بر پیوند میان مؤمنین، پیوند مؤمن با هیئت، پیوند زن و شوهر، پیوند جامعه با امام، پیوند جامعه با رهبر، پیوند افراد با اقوامشان می شود.

وی گفت: شیطان شش هزار سال در عالم ملکوت بوده و اسرار عالم را می داند و هیچ دانشمندی به اندازه شیطان اطلاعات ندارد؛ چنین موجودی در طول زمان و تا آخرالزمان بر تجربه و اطلاعاتش افزوده می شود، و بدون تردید در آخرالزمان اطلاعات شیطان متراکم شده و از همه زمان ها بیشتر است و می داند که با ظهور امام زمان(ع) فلسفه وجودی اش تمام می شود و تا قبل از ظهور تمام تلاش خود را می کند؛ آخرالزمان دوران سختی است و شیطان تمام توان خود را برای زمین گیر کردن مؤمنین به کار می برد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دو جای قرآن این نقشه شیطان ذکر شده است؛ شیطان بین مؤمنین فساد و مشکلات ایجاد می کند که این پیوند ها از بین برود و به دنبال ایجاد کینه، بغض و عداوت است؛ شیطان می داند که اگر بتواند این پیوندها را قطع کند، به راحتی خواهد توانست انسان ها را به مسیر دلخواه خود هدایت کند.

وی به نقش جماعت در مقابله با شیطان پرداخت و افزود: انسانِ تنها، نصیب شیطان می شود، کما این که حیوانی که از گله جدا شود، نصیب گرگ خواهد شد؛ رهبر معظم انقلاب در این راستا فرمودند وقتی که کوهنوردها برای صعود به قله های عظیم می روند، کمرهای خود را به هم می بندند که از خطرات محافظت شوند اما اگر تنها باشند، با کوچکترین لغرش پا سقوط می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: در سال های اخیر «وزارت تنهایی» در انگلیس تأسیس شد، چرا که 9 میلیون نفر از 65 میلیون جمعیت این کشور به صورت تنها زندگی می کنند؛ در زمان انتصاب وزیر این وزارتخانه، وزیر مربوطه تنهایی را واقعیت تلخ دنیای مدرن دانست که انسان ها حاضر هستند با سگ و گربه زندگی کنند اما نمی توانند با هم زندگی کنند.

وی به نقش فضای مجازی در کاهش ارتباط افراد اشاره کرد و گفت: میانگین مصاحبت مردم ایران با هم 20 دقیقه است و این مقدار، خیلی کم می باشد؛ فضای مجازی در عین حالی که ارتباطات اطلاعات را در جامعه جهانی ایجاد کرده اما صمیمیت ها و محبت ها را کم کرده است و به جای این که همراه اول فرزندان بیش از این که پدر و مادر باشند، لب تاب و تلفن همراهشان است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: شیطان خستگی ناپذیر و موجودی واقعی است؛ شیخ مرتضی زاهد در مسجد نماز جماعت می خواند و بعد از نماز موعظه می کرد؛ زمانی مأمومین می گفتند که در نماز گاهی اوقات به مشکلاتی برخورد می کرد، نه مقداری که باعث بطلان شود، و دو سه روز این وضعیت در این عالِم وجود داشت؛ علت را از این عالم جویا شدند، وی گفت که دو سه شب پیش روایتی از پیامبر (ص) خواندم که مرا پریشان کرده است که پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمود "به تعداد راه هایی که تو برای هدایت مردم بلدی، شیطان هم برای گمراه کردن مردم بلد است"؛ با این دشمنی که به جان ما افتاده می خواهی راحت باشم و آرامش داشته باشم.

وی افزود: در بین پیوند هایی که شیطان و دستگاه ابلیس به دنبال از بین بردن آن هستند، دو پیوند خانوادگی و مؤمن با امام (رهبر الهی) اهمیت بالاتری دارد؛ اگر خانواده پیوندشان دچار فروپاشی شوند، جامعه دچار فروپاشی خواهد شد، چرا که تربیت از خانواده به جامعه سرایت می کند و اگر شیطان بتواند خانه را مورد هدف قرار دهد، دیگر سربازی برای دین و ولی خدا تربیت نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: این که توصیه های زیادی در دین ما شده که خانواده محبوب ترین بنا نزد خداوند است را باید حفظ کنیم؛ در روایتی پیامبر(ص) فرمودند "وای به حال بچه های آخرالزمان از دست پدر و مادر مسلمانشان که به فکر دنیای فرزندان خود هستند اما به فکر دین فرزندانشان نیستند.

وی گفت: در روایت است که امام صادق(ع) فرمود که اگر جوانی عذب از دنیا برود و شرایط ازدواج را داشته باشد، و اگر خدا اجازه بدهد که از برزخ به دنیا برگردد، اولین اقدام او، ازدواج خواهد بود؛ یعنی می فهمد که چه نقصی در دنیا داشته است؛ برخی از عرفا که تا آخر هم به دلایلی عذری داشته و ازدواج نکردند، خامی در آنها وجود داشته است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در عالم غرب به دلیل این که ده ها سال فرهنگ مادی قالب شده است، و فرهنگ الهی در آنجا حاکم نیست، و یکی از بحران های آنها، بحران خانواده است و غرب از این جهت لطمه دیده اند؛ به حدی تلاش کردند که زن را به جامعه بکشانند که خانه و خانواده دچار فروپاشی شده و اکنون اصطلاح خانواده در غرب تغییر یافته و به جایی که زن و مردی با هم زندگی کنند و خانواده ای را تشکیل دهند، به وجود دو زن و یا دو مرد زیر یک سقف، خانواده می گویند.

وی افزود: مرکز مطالعات خانواده که زیر نظر سازمان ملل است، آماری را سال 2015 منتشر کرد که 57 درصد فرزندانی که در فرانسه به دنیا می آیند، نامشروع هستند و در خصوص در دیگر کشورها هم آماری اعلام شد که این آمار در مکزیک 55 درصد، انگلستان 48 درصد، آمریکا 41 درصد و در آلمان 43 درصد است؛ اینها خانواده های تک والدی هستند، یعنی فرزند با مادر زندگی می کنند، چرا که معلوم نیست پدر این فرزند کیست.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: شیطان تلاش می کند تا بلایی که بر سر خانواده های غربی آورده، در جامعه ایمانی و جامعه ما نیز ایجاد کند؛ دوران آخر الزمان، دوران سختی است و باید مؤمنین نسبت به این مسأله غیرت داشته باشند.

این کارشناس مذهبی با بیان این که اگر پیوند بین مؤمن و امام و رهبر الهی قطع شود، انسان هر چه عبادت کند، به جایی نمی رسد، تصریح کرد: در آخرالزمان باید دست به دامن اهل بیت(ع) شویم تا از چنگ شیطان خارج شویم؛ اگر کسی ارتباط خود را با اهل بیت(ع) حفظ کرد در سخت ترین شرایط از گرفتار شدن در دامن شیطان محفوظ می ماند.

ارسال نظرات