۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۸۷۰۸۲
حجت الاسلام سبحانی:

شهید سلیمانی با تأُسی به نهضت عاشورا برای یاری مستضعفان وارد میدان شده بود

شهید سلیمانی با تأُسی به نهضت عاشورا برای یاری مستضعفان وارد میدان شده بود
اصفهان ـ حجت الاسلام سبحانی با اشاره به ماندگاری و جاودانگی قیام امام حسین(ع) گفت: انقلاب اسلامی ریشه در نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمدرضا سبحانی، رییس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی  هشتم شکاری شهید بابایی، امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه نساء گفت: این آیات ناظر به این موضوع است که اگر کسی در راه خدا و اصول و ارزش های الهی از وطن و خود مهاجرت کند و در این راه جان خود را از دست بدهد شهید محسوب شده و اجر و پاداش او بر عهده خدا است.

وی امام حسین(ع) را یکی از بارزترین مصادیق این آیه عنوان کرد و افزود: واقعیت این است که حکومت طاغوتی بنی امیه به شدت به دنبال از بین بردن دین مبین اسلام البته در پرده نفاق بود و معاویه سال ها با حفظ ظاهر اسلامی و دینی، سعی در نابودی اصول و ارزش های اسلامی و جایگزینی آن با عقاید باطل بود تا جایی که از دین پوسته ای بیش تر باقی نمانده بود.

حجت الاسلام سبحانی در ادامه اظهار کرد: در این شرایط پس از هلاکت معاویه، فرزند ناخلفش یزید، به فکر مستحکم نمودن پایه های حکومت خود بود و در این راستا به والی مدینه ولید بن عتبه نامه ای مبنی بر بیعت گرفتن از سه نفر از شخصیت های مخالف حکومت بنی امیه از جمله امام حسین(ع) نوشت.

وی ادامه داد: ولید بن عتبه که به تازگی فرماندار مدینه شده بود از مروان بن حکم والی معزول مدینه در این خصوص مشورت گرفت، مروان او را به قتل امام حسین(ع) ترغیب و به او می گوید حسین(ع) کسی نیست که بتوانی از او بیعت بگیری، از طرفی امام نیز تصمیم خود را برای قیام علیه حکومت فاسد بنی امیه گرفته بود و این تصمیم از عبارات آن حضرت کنار قبر مطهر نبی مکرم اسلام (ص) کاملا هویدا بود، لذا حضرت تصمیم به مهاجرت از وطن و مأوای خود مدینه به سمت مکه و از آنجا به سمت کوفه گرفت.

رییس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی، در ادامه پس از اشاره به جزئیاتی از واقعه عاشورا از جمله سرنوشت فرستادگان امام حسین(ع) از جمله قیس بن مسهر تصریح کرد: دشمن به دنبال از بین بردن قیام امام حسین(ع) و سرکوب نمودن کامل نهضت آن حضرت بود و با غلبه ظاهری در این نبرد خود را پیروز میدان می دانست ولی اکنون می بینیم یاد و نام امام حسین(ع) چگونه بر سر زبان هاست و هیچ عاملی حتی ویروس منحوس کرونا  نتوانست مانع برپایی خیمه های عزاداری آن حضرت شده و اکنون با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی خیمه های عزاداری آن حضرت برپاست.

حجت الاسلام سبحانی با بیان اینکه و اکنون پس از بیش از 1400 سال حتی سرسخت ترین دشمنان اسلام نیز سر تعظیم در مقابل امام حسین(ع) و حرکت و قیام ایشان خم می کنند و این فداکاری و از خود گذشتی را می ستایند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما ریشه در قیام عاشورا و مکتب امام حسین(ع) دارد.

وی خاطرنشان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی نیز با تأسی به حرکت و قیام امام حسین(ع) سختی های هجرت از وطن و مشقت های فراوان این راه را به جان خرید و پیروان ایشان نیز با تأسی به یاران باوفای امام حسین(ع) در راه یاری کردن معمار انقلاب از عزیز ترین دارایی خود یعنی جان شیرین خود گذشتند.

رییس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی هشتم شکاری شهید بابایی، عنوان کرد: شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از بارزترین مصادیق تأسی به یاران امام حسین(ع) است، این شهید بزرگوار نیز در راه خداوند متعال و کمک به مستضعفان جهان اسلام قدم در میدان گذاشت و عاقبت به یاران با وفای حضرت سید الشهدا(ع) پیوست./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات