۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۸۷۶۴۹

کتاب عزاداری محرم و کرونا راهی بازار نشر شد

کتاب عزاداری محرم و کرونا راهی بازار نشر شد
کتاب عزاداری محرم و کرونا (بررسی تجربه هیات‌های مذهبی هفت شهرِ مشهد، قم، زنجان، یزد، تبریز، اهواز و کاشان در محرم 1399) به بازار کتاب و نشر رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب عزاداری محرم و کرونا (بررسی تجربه هیات‌های مذهبی هفت شهرِ مشهد، قم، زنجان، یزد، تبریز، اهواز و کاشان در محرم 1399) نوشته مهدی مولایی آرانی و گروهی از نویسندگان با مقدمه استاد حمید پارسانیا ( مدیر مرکز ملی سنجش و مطالعات دینداری) روانه بازار کتاب  شد.

راه های خرید و دریافت اثر از طریق سایت  www.pbshop.ir و شماره تلفن  02537837308 و به آدرس قم - بلوار نیایش - جنب مصلی قدس - پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) امکان پذیر است.

کتاب عزاداری و کرونا به عنوان اثری ویژه در حوزه علوم اجتماعی ایرانی منتشر شد در این اثر تجربیات یکی از اصیل ترین نهادهای بومی جامعه ایران در مواجه با شرایط کرونایی از طریق مشاهده مشارکتی و گفتگو با فعالان میدانی روایت شده است، نتایج این پژوهش نشان می دهد هیئت به عنوان نهادی برآمده از عمق باورهای دینی مردم می تواند با حفظ اصول و اصالت های خود در سریعترین زمان ممکن آیین ها مناسکی متناسب با اقتضائات جدید و شایط جغرافیایی و ذائقه مردم ایجاد کند.

کتاب عزاداری محرم و کرونا راهی بازار نشر شد

مهدی مولائی آرانی، برای ایده‌پردازی و مدیریت تدوین این کتاب، تجربه بیش از ۲۰ هیات از گونه‌های مختلف در هفت شهر ایران در محرم ۹۹ را با مقدمه‌ای از حجت‌الاسلام حمید پارسانیا و با همراهی این تیم پژوهشی انجام داده است:
۱)  حجج اسلام  کریم خانمحمدی و سیدعباس حسینی (شهر زنجان)
۲)  دکتر علی‌رضا مومن (شهر کاشان)
۳)  دکتر وحید سلطانی (شهر یزد)
۴)  دکتر سیدمحسنی باغسنگانی و دکتر محمدرضا قائمی‌نیک (شهر مشهد)
۵)  دکتر رسول نوروزی (شهر قم)
۶)  دکتر توحید اسماعیل‌پور و آقای علی توکلی (شهر تبریز)
۷)  حجت‌الاسلام خانه‌مسجدی (شهر اهواز)

ارسال نظرات