۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۸۷۷۸۱
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان:

طرح «سفیر ولایت» در مساجد کاشان برگزار می‌شود

طرح «سفیر ولایت» در مساجد کاشان برگزار می‌شود
اصفهان - حجت الاسلام نوروز زاده از اجرای طرح سفیر ولایت با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان در مساجد شهرستان کاشان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رحمت الله نوروز زاده در گردهمایی شورا‌های ائمه جماعات مساجد شهرستان کاشان که درحسینیه علی اکبر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۹ شورای ائمه جماعات در مناطق ۹ گانه شهرستان کاشان، گفت: درهریک از این مناطق ۹ گانه به صورت میانگین ۶ تا ۷ نفر از ائمه جماعات منطقه بعنوان شورای ائمه جماعات منطقه فعالیت دارند.

وی ارتباط با ائمه جماعات و سرکشی به مساجد را از جمله وظایف شورای ائمه جماعات اعلام کرد و افزود: ایجاد ارتباط و تعامل و تبادل تجارب ائمه جماعت، بررسی و رسیدگی به مشکلات منطقه و یا ارجاع به شورای مرکزی و همچنین برنامه ریزی برگزاری جلسات فصلی ائمه جماعات منطقه از جمله وظایف سه گانه شورا‌های مناطق این شهرستان است.

به گفته وی از زمان تشکیل و آغاز فعالیت‌های شورا‌های مناطق طی یک سال اخیر ۴۵ جلسه برگزار و ۳۱ مصوبه خروجی جلسات بوده که از ۳۱ مصوبه ۲۲ مصوبه پیگیری و اقدام شده است.

حجت الاسلام نوروز زاده با اشاره به اینکه شورا‌های ۹ گانه مساجد ائمه مساجد کاشان طی یکی سال اخیر با ۱۵۰ امام جماعت دیدار داشتند و دراین دیدار‌ها ۱۰ مورد از نظرات امامان جماعات قابل پیگیری است، گفت: ارتقای سطح علمی و آموزشی ائمه جماعات، رفع مشکل حق القدم، افزایش میزان دریافتی‌ها براساس افزایش تورم، رسیدگی به مشکلات معیشتی ائمه جماعات، مساعدت مالی امور مساجد و سایر نهاد‌های فرهنگی شهرستان به مساجد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، اختصاص حداقل ۲ تا ۳ درصد بودجه فرهنگی شورای شهر به مساجد، حمایت نماینده ولی فقیه، برنامه‌ای آموزشی برای اعضای هیات امنا و حضور مسؤولان و مدیران شهرستان در مساجد و پاسخگویی به مردم از جمله موارد قابل پیگیری شورا‌های ائمه جماعات کاشان است.

وی از احصای ۵۰ مشکل پیش روی ائمه جماعات از سوی شورا‌های ۹ گانه ائمه جماعات کاشان خبرداد و افزود: از این تعداد مشکل احصا شده ۳۵ مورد در مناطق ۹ گانه رسیدگی و پیگیری شد و ۱۰ مورد دیگر نیز در حوزه امور مساجد رسیدگی شد.

حجت الاسلام نوروز زاده همچنین از تشکیل شورای مرکزی ائمه جماعات شهرستان کاشان خبرداد و اظهارداشت: مسؤولان و دبیران شورا‌های مناطق ۹ گانه عضو شورای مرکزی ائمه جماعات کاشان هستند.

به گفته وی شورای مرکزی ائمه جماعات کاشان در شش ماه اخیر سه جلسه برگزار کرده که این سه جلسه ۱۵ مصوبه داشته و از این تعداد ۱۰ مورد اجرایی شده است.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان درادامه تهیه آئین نامه شورای مرکزی، بررسی ملاک‌های تعیین امام جماعت نمونه، تهیه و تدوین تاریخچه مسجد، تشکیل کانون اندیشه ورزان جوان با هدف جذب جوانان به مسجد را از جمله دستاورد‌های جلسات شورای مرکزی ائمه جماعات کاشان در شش ماه اخیر اعلام کرد.

وی به لزوم اهمیت برگزاری جلسات منطقه‌ای ائمه جماعت تأکید کرد و افزود: در این جلسات مسائل و مشکلات هر منطقه احصاء و به نماینده ولی فقیه در کاشان منتقل می‌شود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امورمساجد کاشان از اجرای طرح سفیر ولایت در مساجد کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان خبرداد و گفت: با حضور نماینده ولی فقیه در این طرح به مشکلات مساجد مناطق ۹ گانه رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام نوروززاده همچنین اجرایی شدن فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با ائمه جماعات مساجد مساجد و عملیاتی شدن منشور مساجد را سبب رونق مساجد دانست و گفت: تا زمانی که امام جماعت مسجد سکان دار اصلی مسجد نباشد و مدیریت مسجد را بر عهده نداشته باشد فرمایشات رهبری و منشور مساجد عملیاتی نخواهد شد.

به گفته وی در برخی مساجد شهرستان کاشان، کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های بسیج و هیات امنای مساجد با محوریت امامان جماعات برنامه سالانه مدون و مستمر برگزار می کنند.

لازم به ذکر است، ۴۳۰ مسجد در شهرستان کاشان است، از این تعداد مسجد ۲۶۶ مسجد در شهر کاشان است و ۴۳۰ مسجد ۳۲۰ مسجد فعال دارای امام جماعت و اقامه نماز جماعت است./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات