۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۸۷۹۶۹
مشاور رسانه ای فرمانده سپاه در گفت‌وگو با رسا:

تأثیر گاندو از صدها کتاب بیشتر است

تأثیر گاندو از صدها کتاب بیشتر است
مقدم فر گفت: بسیار پسندیده است اگر آن مواردی که دیگر مسأله امنیتی ندارد، به تصویر کشیده شود در قالب سریال یا حتی مستند ارائه شود تا مردم نیز از پشت پرده مسائل باخبر شوند.

حمیدرضا مقدم ‌فر، کارشناس مسائل استراتژیک و مشاور رسانه ای فرمانده سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به آثار و پیامدهای سریال در حال پخش گاندو اشاره کرد و گفت: از جمله آثار و برکاتی که گاندو در ذهن مردم ایران گذاشت، پیشینه انگلیس و آمریکا را در ایران به تصویر کشید و چهره پلید دولت‌های استعمارگر را نشان داد؛ این سریال کینه دیرینه ایرانیان را از بریتانیا روایت می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه در این قسمت انگلیس و در قسمت قبلی آمریکا مورد بحث بود اظهار داشت: در سریال قبلی هم نسبت به آمریکا این موضوع مطرح شد. من می‌بینم مردم نسبت به اینکه اطلاعات سپاه برای اولین بار موارد حقیقی اطلاعاتی را به صورت مستند با مردم در میان می‌گذارد بسیار خرسند اند.

مشاور رسانه ای فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: تأثیر این فیلم از صدها کتاب بیشتر است؛ بسیار پسندیده است اگر آن مواردی که مسأله امنیتی برای پخش آن وجود ندارد، به تصویر کشیده شود و در قالب سریال یا حتی مستند ارائه شود تا مردم نیز از پشت پرده مسائل باخبر شوند.

وی همچنین افزود: دوره جدید گاندو پرده از خیانت برخی از وابستگان به مسئولان برداشت و مردم این چیزها را متوجه می‌شوند؛ این از جسارت ها و شجاعت های بچه های سپاهی بود و به نظر من نهاد دیگری نمی‌توانست با این نوع پدیده‌ها مقابله کند.

مقدم فر در ادامه سریال گاندو را دارای تأثیر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وسیعی دانست و عنوان کرد: این سریال نشان می‌دهد که روباه پیر انگلیس با ابزار دیپلماسی و سفارتخانه خودش اشخاص فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را جذب و از آنها سوء استفاده می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دوستان ما در سپاه پاسداران توفیقات بیشتری پیدا کنند و همچنین آقای افشار که از کارگردانان بسیار زبردست، بچه های انقلابی و از جانبازان جنگ هستند و همچنین مجتبی امینی تهیه کننده انقلابی این سریال بتوانند موفق تر باشند و آثار بهتری را از خود به جای بگذارند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زهرا. د
Iran, Islamic Republic of
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
از سازندگان این سریال تشکر داریم.
خوب جرات کردید ابعاد نفوذ رو نشون بدید و نذاشتید تا در تاریخ آینده بازگو شود که کار از کار گذشته باشه.
0
0