۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۸۸۲۸۱

دولت رئیسی برای فرهنگیان گام برداشت

دولت رئیسی برای فرهنگیان گام برداشت
قرار است فوق العاده ویژه و معوقات آن با حقوق شهریور به فرهنگیان پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری رسا؛ ماجرای عدم پرداخت فوق‌العاده ویژه معلمان در اولین روزهای شهریور با گلایه فرهنگیان همراه شد. هم حقوق مرداد چند روز دیرتر پرداخت شد و هم اینکه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت، حکم معلمان تغییر کرد.

با توجه به وعده مسؤولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اعمال فوق‌العاده ویژه برای معلمان در مرداد ماه، احکام حقوقی معلمان تغییر کرد و حقوق‌ها با افزایشی همراه شد اما درست یک روز قبل از پرداخت حقوق‌ها که البته با تأخیر همراه بود، این احکام تغییر کرد و حقوق‌ها مانند تیرماه پرداخت شد.

تغییر احکام و وعده پوشالی پرداخت فوق‌العاده ویژه، به گلایه معلمان انجامید و البته با واکنش سریع برخی نمایندگان هم مواجه شد؛ به عنوان مثال رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با نوشتن نامه فوری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار رفع مشکل پرداخت فوق‌العاده ویژه معلمان و پرداخت آنها شد.

حالا خبر رسیده است که در جلسه‌ای با حضور معاونین وزارت آموزش و پرورش، دیوان محاسبات کل کشور و سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت فوق العاده ویژه معلمان به استناد «بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با رعایت مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱/ت ۵۰۰۰ هه مورخ ۱۵ اسفند ۹۳، هیأت وزیران» برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور با میانگین ۲۱ و تا سقف ۲۷ درصد، براساس بند الف تبصره ۱۲ قانون کل کشور، مقرر شد پس از رفع مغایرت احکام صادره، افزایش فوق العاده ویژه مشمولین مفاد مصوبه یاد شده، در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ اعمال شود.

براین اساس مابه التفاوت فروردین لغایت مرداد ۱۴۰۰ نیز، همزمان با حقوق و مزایای شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

ارسال نظرات