۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۸۸۴۰۸

فعالیت جزیره‌ای؛ چالش فعالیت‌های فرهنگی کاشان

فعالیت جزیره‌ای؛ چالش فعالیت‌های فرهنگی کاشان
اصفهان - پدرام فربه لزوم تهیه اطلس فرهنگی کاشان تأکید کرد وگفت: با تهیه اطلس فرهنگی کاشان ازموازی کاری‌های فرهنگی جلوگیری ونهادی فرهنگی برحول محورمساجد فعالیت خواهند کرد.
گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عفت پدرام فر ظهر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان با اعضای شورای شهرکاشان گفت: هرچند کار‌های بر زمین مانده فرهنگی زیادی در شهرستان کاشان است، اما فعالیت‌های خوبی نیز انجام شده است و با این حال فعایت های انجام شده کافی نیست.

وی فعالیت فرهنگی جزیره‌ای را چالش بزرگ ییش روی فعالیت‌های فرهنگی امروز کاشان دانست و افزود: هم افزایی و همگرایی در فعالیت‌های فرهنگی شهرستان مشاهده نمی‌شود و هرکس در انجام فعالیت‌های فرهنگی به دنبال مطرح کردن مجموعه تحت امر خود است.

به گفته وی هدف از انجام فعالیت‌های فرهنگی یک هدف است، اما به دلیل پراکندگی فعالیت‌های فرهنگی دستاورد مورد دلخواه را دنبال ندارد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان بر تهیه اطلس فرهنگی شهرستان کاشان تأکید کرد و ابراز داشت: با تهیه اطلس فرهنگی کاشان از موازی کاری‌های فرهنگی جلوگیری شده و نهادی فرهنگی متعدد در هر محل برحول محورمساجد فعالیت خواهند کرد.

پدرام فرادامه داد: مسجد نه تنها در زمان جنگ سخت با دشمن به عنوان سنگر مطرح بود بلکه در زمان جنگ فرهنگی و اقتصادی و سیاسی دشمن نیز سنگر است و مسجد را باید محور فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی دشمن قرارداد.

به گفته وی بسیاری از حسینیه‌ها و مساجد وسیع درسطح شهرستان کاشان تنها برای دقایقی از شبانه روز آن هم برای اقامه نماز جماعات فعال است و مابقی زمان تعطیل است وهیچ استفاده از مسجد نمی‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان به لزوم توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی از جمله مساجد اشاره کرد و گفت: هیچگاه به داشته‌های خود توجه نداریم و به نداشته‌های خود توجه داریم.

وی افزود: همه دستگاه و نهاد‌هایی که خواستار همکاری با شورای شهر کاشان هستند برنامه‌ها و طرح‌های خود را به سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ارائه و شورای شهر برای طرح‌های فرهنگی ارائه شده براساس قانون اعتبار پیش بینی کند تا توزیع اعتبارات فرهنگی درسطح شهرستان متوازن و عادلانه باشد./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات