۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۸۸۹۰۳

مراسم اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه برگزار شد

مراسم اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه برگزار شد
کرمانشاه ـ مراسم اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن در رشته های مختلف با حضور مسئولان فرهنگی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن امروز در رشته های مختلف با حضور مسئولان فرهنگی کرمانشاه برگزار شد.

این مراسم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی این استان برگزار گردید.

حجت الاسلام محمد صالحی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این مراسم در سخنانی عنوان کرد: جای دارد از تمامی کسانی که زمینه برگزاری باشکوه این مسابقات را فراهم آوردند تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم و امیدواریم که خداوند متعال اجر این عزیزان را بدهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در مراحل ابتدایی این دوره از مسابقات قرآنی که برگزار گردید، بیش از 2400 نفر در رشته های مختلف شرکت کردند که از میان این تعداد 230 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در مرحله استانی، رقابت ها بین 230 برگزیده از سطح شهرستان های استان کرمانشاه برگزار شد که نهایتا در رشته های مختلف 39 نفر موفق شدند که مقام های اول تا سوم را به دست آورند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته نفرات اول هریک از رشته های برگزار شده در این دوره از مسابقات، به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برای بالا بردن آمادگی بیشتر این افراد نهایت تلاش و همکاری را با برگزیدگان خواهد داشت، افزود: امیدواریم که نفرات اول مسابقات قرآنی که در به صورت استانی برگزار شد، بتوانند در مسابقات کشوری همانند دوره های قبل دوباره برای کرمانشاه افتخارآفرینی کنند.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: نزدیک به چند سال است که شیوع کرونا در جامعه بسیاری از برنامه ها را به تعطیلی کشانده است که برگزاری محافل انس با قرآن و... بخشی از این برنامه های فرهنگی و دینی است که این روزها به علت شیوع ویروس منحوس کرونا برگزار نمی شوند ولی با این وجود اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تمام تلاش خود را برای برگزاری شدن این جلسات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی داشته است.

حجت الاسلام صالحی افزود: همچنین برنامه های قرآنی و دینی که برگزاری آن به صورت حضوری امکان پذیر نبوده است، به صورت مجازی توسط این اداره کل برگزار گردیده که با استقبال خوب فعالین قرآنی و مذهبی روبرو شده است.

براساس این گزارش در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار گردید، شرکت کنندگان در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و دعاخوانی با هم به رقابت پرداختند./1400/پ210/

ارسال نظرات