۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۸۹۴۰۸
دبیرکل سازمان ائمه مساجد پاکستان:

نقش حجت الاسلام والمسلمین نقوی در ایجاد وحدت ملی و اسلامی قابل ستایش است

نقش حجت الاسلام والمسلمین نقوی در ایجاد وحدت ملی و اسلامی قابل ستایش است
حجت الاسلام والمسلمین تقوی در سخنانی نسبت به بازداشت یکی از علمای برجسته این کشور واکنش نشان داد و آنرا عامل آزار روحی میلیون ها شیعه این کشور و دیگر نقاط جهان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق رضا تقوی دبیرکل سازمان ائمه مساجد و علمای امامیه پاکستان در سخنان خود، بازداشت شب گذشته حجت الاسلام والمسلمین سید شاهنشاه حسین نقوی یکی از روحانیون بزرگ پاکستان را به شدت محکوم کرد.

وی با بیان این که تشکیل پرونده قضائی، ممنوعیت ورود و سخنرانی در شهر اسلام آباد پاکستان و در آخر بازداشت این روحانی بزرگ، به ایما و اشاره تکفیری های وهابی صورت گرفته است، ابراز داشت: بنظر می آید دولت اسلام آباد متعلق به حزب جنبش انصاف نیست بلکه متعلق به تکفیری های شکست خورده در پاکستان است و دولت در برابر آنان توانائی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: دولت های مرکزی و محلی بخوبی اطلاع دارند که سرخ مسجد (لال مسجد) از سال های پیش مرکز توطئه و فتنه در کشور بوده است، و تربیت یافتگان این مسجد، بر مدرسه ابتدائی ارتش حمله کرده بودند که موجب کشته و زخمی شدن چند صد دانش آموزان کودک و نوجوان شده بود.

دبیرکل سازمان ائمه مساجد و علمای امامیه پاکستان ادامه داد: این گروه به مراکز مهم و اساسی کشور نیز صدمات زیادی وارد کرده اند اما دولت ها همواره در برابر آنان ناتوانی نشان داده اند.

وی با اشاره به این که شعله ور کردن آتش اختلاف دینی و اسلامی پروژه جدید این دشمنان قسم خورده امنیت و کشور پاکستان است، اظهار داشت: آنان با حمایت های مالی بعضی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی خواسته موساد، ام آی سیکس، سی آی ای و دیگر دستگاه های جاسوسی منطقه را در کشور پیاده سازی می کنند.

دبیرکل سازمان ائمه مساجد پاکستان با تاکید به این که حجت الاسلام والمسلمین سید شاهنشاه حسین نقوی از روحانی صلح پسند، معتدل و داعی اتحاد اسلامی در کشور پاکستان اند، ابراز داشت: بنده چنین برخورد و اقدامات غیر انسانی و غیر دموکراسی در حق ایشان را به شدت محکوم می کنم و از دولت مرکزی و محلی مطالبه می کنم که هر چه زودتر ممنوعیت و محدودیت های سخنرانی در حق ایشان را لغو کند و ایشان را از بازداشت آزاد کرده به آغوش جامعه برگرداند./988/

ارسال نظرات