۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۸۹۸۱۲
رییس مجلس در یادواره شهدای بهشهر:

امروز بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد/ ضرورت واگذاری امور به مردم

امروز بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد/ ضرورت واگذاری امور به مردم
قالیباف با تأکید براین که امروز بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد، گفت: امروز محکوم به موفقیت بوده و باید تلاش کنیم تا از مشکلات و گرفتاری های مردم بکاهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم پانزدهمین یادواره سرداران و هشتصد شهید شهرستان بهشهر با محوریت شهید آیت الله عبدالکریم هاشمی نژاد و هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله سیدصابر جباری با اشاره به مشکلات نظام بروکراسی کشور، گفت: ما در مجلس شورای اسلامی به دنبال اصلاح این نظام بروکراسی اداری در کشور هستیم.

وی به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس اشاره کرد و افزود: این تصمیم حیاتی با هدف تسهیل در مسأله ایجاد کار و اشتغال در کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در این طرح در یک پنجره واحد برای هر شغلی که افراد انتخاب کنند تنها کمتر از یک هفته به نتیجه می رسند و نیاز به پیگیری و دنبال روی هم ندارد، ادامه داد: فرد تنها شغل مورد نظر خود را اعلام کرده و داده های خود را وارد پنجره واحد می کند و همین کار مجوزی برای آغاز به کار او خواهد بود که بخش عمده ای از مشاغل شامل آن می شود.

قالیباف بر ضرورت تغییر جریان کار در کشور تأکید کرد و گفت: به جای اینکه مردم درگیر بروکراسی ها شوند، مسؤولان باید دنبال مردم بدوند؛ ما نیز برای همین انقلاب کردیم و این مسیر را باید طی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش ها و مجاهدت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تلاش و مجاهدت امروز ما در کار برای مردم، هیچ تفاوتی با تلاشی که در دوران دفاع مقدس صورت می دادیم، ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تلاش همه مدیران و مسؤولان برای مردم همان مجاهدت برای عزت اسلام، مردم، جوانان، امنیت کشور و عظمت ایران عزیز است، تصریح کرد: سستی و بی توجهی و همچنین اختلاف ها و مسائل حاشیه ای نباید مدیران و مسؤولان ما را درگیر خود کند.

قالیباف با تأکید براین که امروز دیگر بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امروز محکوم به موفقیت بوده و باید تلاش کنیم تا از مشکلات و گرفتاری های مردم بکاهیم و زمینه پیشرفت بیشتر کشور را فراهم کنیم.

وی با اشاره به هماهنگی سه قوه، افزود: تنها این هماهنگی کافی نیست، چون هماهنگی که منجر به هم افزایی نشده و هم افزایی که در حل مشکلات مردم موثر نباشد، ارزش ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود بر ضرورت واگذاری امور به مردم از سوی مسؤولان تأکید کرد و گفت: تصمیمی که روز گذشته مجلس اتخاذ کرد نیز در همین راستا بود، چون مردم نقش محوری و کلیدی را در بسیاری از امور دارند.

قالیباف با بیان این که مردم در عرصه ها و صحنه های مختلف نظیر دفاع مقدس و شرایط خاص کشور در صحنه و پای کار بودند، بیان داشت: امروز نیز برای مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید مردم در صحنه باشند.

وی با بیان این که کسی که فرصت را در اختیار مردم قرار دهد به طور حتم مدیر لایقی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور باید اجازه دهند مردم و جوانان پیشگامان جامعه باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی، حل مشکلات امروز کشور را در گرو همکاری و تلاش همه بخش های کشور عنوان کرد و گفت: به طور حتم با انسجام و وحدت داخلی می توانیم از مشکلات عبور کنیم./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
پیامبر ص :يا علي لايعرف اللّه تعالي الّا انا و انت و لايعرفني الّا اللّه و انت و لا يعرفك الّا اللّه و انا
محمد تقي مجلسي، روضةالمتقين، ج 13، ص 273.
0
0