۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۹۰۰۰۳
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان مطرح کرد؛

تحصیل ۷ هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران اصفهان / تربیت مقدم بر تعلیم است

تحصیل ۷ هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران اصفهان / تربیت مقدم بر تعلیم است
اصفهان ـ حجت الاسلام بهرامی با اشاره به ظرفیت‌های بالای حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: اخلاق و تربیت باید نصب العین حوزه علمیه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، عصر امروز در آیین معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران رکن الملک اصفهان، با بیان اینکه این جلسه برای افتتاحیه حوزه علمیه خواهران رکن الملک نیست چرا که این مدرسه علمیه سال ها فعالیت مؤثر و مفیدی داشته است، گفت: این جلسه به مناسبت تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قرار گرفتن این مدرسه علمیه است.

وی در ادامه افزود: در واقع این مراسم تجلیل زحمات گذشتگان است و شروع جدیدی با برنامه منظم‌تر و هماهنگ با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به زمان بردن طی شدن روند تحت پوشش قرار گرفتن و مورد تأیید شورای عالی حوزه علمیه قرار گرفتن مدرسه علمیه خواهران رکن الملک اصفهان، خاطرنشان کرد: به دلیل تعدد مدارس در استان اصفهان امکان صدور مجوز سطح دو برای مدارس علمیه خواهران اصفهان وجود ندارد و مدرسه علمیه خواهران رکن الملک هم بخاطر سابقه و پیشینه‌ای که دارد امکان دریافت مجوز سطح دو را پیدا کرده است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه استان اصفهان از استان‌های پیشتاز در عرصه تربیت طلاب است، تصریح کرد: حدود هفت هزار فارغ التحصیل و حدود 7 هزار مشغول به تحصیل از دستاوردهای حوزه علمیه خواهران استان اصفهان است؛  امسال برای نخستین بار شرایط و ضوابط سنی برای ورودی‌های حوزه علمیه خواهران تعیین شد و با این وجود بیش از 1200 نفر در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کرونا و ضوابط جدید پذیرش مانع استقبال جوانان از حوزه علمیه خواهران نشد و ثبت نام بیش از 1200 نفر برای پذیرفته شدن در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان نشان دهنده جایگاه مذهبی و دینی اصفهان و مردم اصفهان بوده و همواره مشعل نورانی معارف اهل بیت(ع) در اصفهان روشن است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به ظرفیت های بسیار گسترده حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در اصفهان بیش از 70 خواهر طلبه مؤلف وجود دارد و به اعتقاد من این 70 مؤلف تا بیش از 700 مؤلف می تواند پیش برود، دو هزار مبلغ داریم که باید تبدیل به هفت هزار مبلغ بشود.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به وجود 12 رشته تخصصی در سطح سه حوزه علمیه خواهران اصفهان، تصریح کرد: علیرغم ظرفیت‌های موجود در شرایط فرهنگی مناسبی قرار نداریم و منجلابی کشور را فراگرفته است که در حال تغییر شرایط کشور ما است.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر جایگاه زنان تقلیل پیدا کرده و فرهنگ غربی زنان را به عنوان آلت عیش و نوش معرفی کرده است، اظهار کرد: نیمی از جامعه زنان هستند و اگر به جایگاه و شأنیت آنها توجه نشود نه تنها بانوان جامعه بلکه نیم دیگر جامعه هم با آنها نابود خواهند شد؛ تقویت جایگاه خانواده در جامعه که اثرگذار بر نظام بشریت است برای حل مشکلات فرهنگی اجتماعی بسیار اثرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تأکید بر اهمیت حفظ جایگاه علمی خواهران در حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: کار مدیران و مسؤولان حوزه علمیه بسیار دشوار است، ما امانتدار خانواده‌های صالحی هستیم که جوانان خود را برای تربیت و آموزش به ما سپرده‌اند و ما باید بتوانیم بهترین آموزش‌ها را در بهترین شرایط به ایشان ارائه کنیم.

حجت الاسلام بهرامی تصریح کرد: زمانی آموزش کارایی و کاربرد دارد و به درد جامعه و خانواده‌ها و نظام علمی خواهد خورد که مسائل تربیتی در حوزه علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران به صورت جدی نصب العین قرار بگیرد و تابلوی این اخلاق و تربیت مدیران و معاونان و اساتید هستند./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات