۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۹۰۲۰۸

کتاب یادگاران دو،خاطرات محمدابراهیم همت منتشر شد

کتاب یادگاران دو،خاطرات محمدابراهیم همت منتشر شد
کتاب یادگاران ۲ مشتمل بر خاطراتی از شهید محمدابراهیم همت است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،«یادگاران» عنوان کتاب‌هایی است که بنا دارد تصویرهایی از سال‌های جنگ را در قالب خاطره‌های بازنویسی‌شده، برای آن‌ها که آن سال‌ها را ندیده‌اند نشان بدهد.

این مجموعه راهی است به سرزمینی نسبتا بکر میان تاریخ و ادبیات، میان واقعه‌ها و بازگفته‌ها. خواندنشان تنها یادآوری است، یادآوری این نکته که آن مردها بوده‌اند و آن واقعه‌ها رخ داده‌اند؛ نه در سال‌ها و جاهای دور، در همین نزدیکی. کتاب یادگاران ۲ مشتمل بر خاطراتی از شهید محمدابراهیم همتاست.

بعضی صفحات قصۀ همت مثل قصۀ خیلی‌های دیگر است و بعضی‌هایش فقط مال خود اوست. او هم قصۀ به‌دنیا‌آمدنش هرچه بود، مثل همۀ ما، وقتی آمد گریست، بچگی کرد، مدرسه رفت حتی گاهی از معلمش کتک خورد و گاهی به دوستانش پس‌گردنی زد.

بعضی تابستان‌ها کار کرد. دوست داشت داروسازی بخواند ولی در کنکور قبول نشد. بعد، دانش‌سرا رفت و معلمی کرد. او هم قهر و عشق، هر دو، را داشت. خندید و خنداند. زندگی کرد، همراه شد، رفت و گریاند. تنها چیزی که او را ماندنی کرد، راهی بود که به دل‌ها باز کرد و عشقی که آفرید. قصۀ زندگی او گاه صفحاتی دارد که به افسانه می‌ماندت، اگر به آسمان راهی نداشته باشی.

ارسال نظرات