۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۹۰۲۸۲
نفوذ در قلب اسلام (۶)؛

عدم موضع گیری برخی علما در فتنه‌ها و حوادث جامعه، نشانه نفوذ در بیوت

عدم موضع گیری برخی علما در فتنه‌ها و حوادث جامعه، نشانه نفوذ در بیوت
آیت الله حیدری گفت: دشمنان از طریق منسوبین به مراجع در بیوت نفوذ می کنند تا اینکه اطلاعات و اخبار نادرست و گزارش های غیرواقعی را در اختیار آنها قرار دهند.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی رسا، به تبیین اهداف شوم دشمنان برای نفوذ در بیوت مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه پرداخت و گفت: مراجع عظام تقلید به عنوان رهبران معنوی امت اسلامی شناخته می شوند، از این رو مردم و متدینین اعتقاد قلبی به مرجعیت دارند و مردم به بیوت مراجع تقلید مراجعات زیادی می کنند.

آیت الله حیدری بیان کرد: دشمنان برای ضربه زدن به اسلام از طریق جایگاه مرجعیت دینی که مقبولیت و محبوبیت میان  مردم جامعه دارند، نقشه های بسیاری را طراحی می کنند.

وی با بیان اینکه شأن و مقام مراجع عظام تقلید بسیار بالاست و خلوص، اخلاص و دلسوزی آنها برای اجرای دستورات دینی مشخص است، افزود: منتهی چه بسا ممکن است دشمنان از طریق منسوبین به مراجع به بیوت آنها نفوذ کنند تا اینکه اطلاعات و اخبار نادرست و گزارش های غیرواقعی را در اختیار آنها قرار دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: با ارائه اخبار و گزارش های نادرست اطرافیان، حالت شبهه برای عالم دینی در مسائل سیاسی و اجتماعی ایجاد می شود و دشمنان از این طریق می توانند به فتنه انگیزی بپردازند.

وی با بیان اینکه حداقل این نفوذ در بیوت مراجع این است که نظر و موضع یک مرجع را در راستای مقابله با فسادها و فتنه ها در جامعه خنثی کنند، افزود: زمانی که به یک مرجع تقلید اطلاعات غلط و نادرست برسد، نخواهد توانست تحلیل درستی داشته باشد و حداقل آسیب این است که شک و شبهه در آن اتفاق می افتد، از این رو اقدام و موضع خاصی در این زمینه نخواهد داشت.

شگردهای نفوذ دشمنان در دستگاه علما و مرجعیت

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: همین عدم اقدام و عدم موضع گیری در رویداد خاص جامعه به ضرر نظام اسلامی تمام خواهد شد یا اینکه مرجع تقلید موضع و سخنی بر اساس تحلیل و گزارشهای غلط ارائه دهد، که ضرر این امر برای امت اسلامی دوچندان خواهد بود.

وی با اشاره به انواع شگردها و انواع نفوذ دشمنان در بیوت مراجع و حوزه های علمیه گفت: فرد نفوذی به عنوان یک فرد مستبصر و مراجعه کننده به بیوت مراجع رفت و آمد می کند تا از این طریق گزارش های غلط به مراجع تقلید ارائه دهد، یا برخی از طریق اغوا و تطمیع به بیوت مراجع نفوذ می کنند.

مراجع و علما مراقب باشند افراد مشکوک به بیوت شان نفوذ نکنند 

آیت الله حیدری عنوان کرد: ممکن است برخی جریان ها و افراد سیاسی کار در دیدار خود با مراجع تقلید با شگردهایی از جمله فعالیت مثبت خیریه ای که داشتند ادعا کنند که مورد ظلم و ستم و تبعیض قرار گرفته اند، تا از این طریق بر نظرات مرجع تقلید تأثیر بگذارند.

وی بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر بیوت مراجع تقلید در زمینه نفوذ تأکید کرد و گفت: مراجع عظام تقلید از هر گونه از این تهمت ها مبری هستند، اما باید نهایت دقت را داشته باشند و مراقب اطرافیان باشند تا تحت تأثیر گزارش ها و اطلاعات غلط قرار نگیرند.

آیت الله حیدری اظهار کرد: مراجع تقلید باید به دستگاه های رسمی اعتماد و اطمینان داشته باشند و اخبار درست را از آنجا کسب کنند و همچنین افراد مورد اطمینان خود را مأمور قرار دهند که به بررسی افراد مراجعه کننده بپردازند تا اینکه افراد مشکوک راهی به بیوت نداشته باشند.

سخنان آیت الله مکارم شیرازی درباره نفوذ در دستگاه مرجعیت

آیت الله خاتمی درباره نفوذ در حوزه چه دیدگاهی دارد؟

روایت نایب رییس جامعه مدرسین از تمرکز دستگاه های جاسوسی و امنیتی دشمنان روی سیستم مرجعیت

ارسال نظرات