۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۹۰۳۴۶
به مناسبت اربعین حسینی انجام می شود؛

توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان همدان

توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان همدان
همدان ـ  موسوی گفت: به همت ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان امسال همزمان با اربعین حسینی ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا از همدان، ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با نزدیک شدن به اربعین حسینی بار دیگر کمر همت بسته و قرار است امسال برنامه‌های خود را در قالب‌های دیگری برگزار کند.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان امروز در جمع مسئولان ایستگاه‌های صلواتی استان همدان با بیان اینکه دست پای شما دوستان را بی‌ریا می‌بوسم اظهار داشت: من خود را خادم زائران اربعین حسینی می‌دانم.

وی با این توضیح که این خادمی  به واسطه شهدا به ما هدیه شده است افزود: این خانه، کوچک و بزرگ نمی شناسد بلکه به خلوص نیت‌ها نگاه می کند.

سیدرضا موسوی با اشاره به اینکه زنجیره اتصال ایستگاه‌های صلواتی باید تا برطرف شدن همه‌گیری کرونا و امکان سفر اربعین حفظ شود افزود: اربعین در استان همدان با کمترین امکانات هم شده باید زنده نگاه داشته شود.

وی با تاکید بر لزوم همراهی مردم با این حرکت پرشور حسینی مطرح کرد: امیدواریم در سال آینده با رفع بیماری کرونا شاهد برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان باشیم.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان نیز در این نشست بیان کرد: در سال‌های اول خدمت‌رسانی به زائران برای اعطا مجوز ایستگاه صلواتی تحت فشار بودیم به همین دلیل ایستگاهای صلواتی استان همدان زحمت  فراوانی کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه آوازه میزبانی مردم همدان از زائران اربعین برای دستگاه امام حسین(ع) باید حفظ شود افزود: امیدواریم در سال آینده میزبان زائران اربعین باشیم و خدمت به آنان را ادامه دهیم.

بقای با اعلام اینکه در سال 98  از ایستگاه‌های صلواتی استان همدان 850 هزار نفرخدمات دریافت کردند عنوان کرد: امسال خادمان در روز اربعین و قبل اذان ظهر در حسینیه‌ها و بقاع متبرکه اقدام به قرائت زیارت اربعین کنند.

وی با این توضیح که در روز اربعین در شهر همدان 4 مسیر پیاده روی به میدان امام خمینی(ره) ختم می‌شود ادامه داد: مسیرهای شروع پیاده‌روی از پارک مردم, امامزاده هادی ابن علی(ع), میدان امام حسین و منزل شهید فانوسی در دره مرادبیگ خواهد بود.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با تاکید بر لزوم اجرای چهارپایه‌خوانی در سراسر استان همدان افزود: در این برنامه شعار می‌دهیم شهر به شهر، روستا به روستا جار می‌زنیم "غریب کشتنت حسین".

بقایی از اجرای برنامه روضه‌خوانی مقابل منازل شهدا در جای جای همدان خبر داد و گفت: 100 هزار پرس غذا را در روز اربعین در ایستگاه‌های صلواتی استان طبخ و در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

گفتنی است که در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی به همت ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی و دیگر نهادهای متولی برنامه بزرگ "به تو از دور سلام" در همدان برگزار می‌شود. این برنامه که با قرائت زیارت اربعین همراه خواهد بود در روز  اربعین از ساعت 10 صبح در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار شده و با اقامه نماز ظهر به پایان می‌رسد./1400/د101/

ارسال نظرات