۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۹۰۳۹۰
معرفی برخی از علمای جانباز انقلابی؛

آیت الله عابدی

آیت الله عابدی
روحانیت، مانند تمام حوادث انقلاب پیش قراول بوده و بعد از جنگ نیز، سنگر جهاد اکبر و جهاد علمی را رها نکرده و مشغول ایثار در جهاد اصغر شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت مردانی است که در راه دین و ولایت همه زندگی خود را کف دست گرفته، برخی به شهادت رسیده و برخی درانتظار آن باقی ماندند؛
در این میان روحانیت، مانند تمام حوادث انقلاب پیش قراول این گروه بوده و بعد از جنگ نیز، سنگر جهاد اکبر و جهاد علمی را رها نکرده و مشغول ایثاری به مراتب سخت‌تر از ایثار ۸ ساله در جهاد اصغر شدند!

«حوزه‏‌ى علميه در اين دوران، جوهر حيات و رشد و بالندگى خود را مرهون انقلاب اسلامى و امام عظيم‏ الشّأن آن، و مجاهدتهاى ايثارگرانى است كه به عشق دين خدا و به اميد حاكميت آن، جان و تن خود را به ميدان فداكارى بردند. «فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِر» سياست سلطه‏‌گران جهانى اين بوده و هست كه مراكز دانش دين را منزوى، منفعل، بی‌روحيه، بی‌ابتكار، وابسته به خود و فارغ از آرمان‏هاى بزرگ كنند، و آنان را به جدايى دين از سياست معتقد، و از همگامى دين با تحولات شگرف جهانى مأيوس سازند»

امام خامنه‌ای ۲۴آبان۱۳۷۱

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، حیات حوزه‌های علمیه مرهون ایثارگرانی است که هم در دوران جنگ و هم در سنگر علم مشغول فعالیت بوده‌اند؛

معمولا در سالگرد دفاع مقدس، از شهدای روحانیت اسمی به میان می‌آید ولی کمتر به ایثارگرانی پرداخته می‌شود که در هر دو عرصه موفق بوده‌اند!

«عالم جانباز انقلابی» بهترین الگو برای طلاب جوان امروز به شمار می‌رود! علمایی که همین امروز در قید حیات هستند و محضرشان یادآور ایام دفاع مقدس است و هنوز حال و هوای مبارزه را در کنار قوت علمی، به شاگردانشان منتقل می‌کنند.

برای گرامی‌داشت این سربازان خط مقدم ولایت و این علمای مبارز انقلابی، که به فضیلت بزرگ جانبازی مزین هستند، به معرفی سوابق مبارزاتی، علمی و شخصیتی برخی از این بزرگان خواهیم پرداخت.

آیت الله عابدی

آیت الله احمد عابدی

استاد درس خارج حوزه‌های علمیه

جانباز ۴۰درصد!

استاد احمد عابدی، در سال ۱۳۳۹ ش. در یکی از روستاهای نجف آباد به‌دنیا آمد، وی یک از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم و دانشگاه است. ایشان از محضر اساتیدی چون آیت‌اللّه محمدتقی بهجت، آیت‌اللّه شیخ مرتضی حائری، آیت‌اللّه حسین وحید خراسانی، آیت‌اللّه میرزا جواد تبریزی و ... بهره برده است.

سوابق جبهه و مبارزاتی
ایشان علی رغم سن کم در دوران طاغوت، سابقه دستگیری توسط ساواک را دارد؛ ایشان به‌سبب فعالیت‌ در جنگ تحمیلی و حضور ۹۱ ماهه در جبهه مدال فتح از دست رهبر معظم انقلاب اسلامی دریافت کرده است.

افتخار جانبازی ۴۰درصد از دیگر افتخارات ایشان می‌باشد.

سوابق علمی و تبلیغی
تحصیلات ایشان تا اخذ دکترای فلسفه از دانشگاه تهران و درجه اجتهاد در حوزه می‌باشد.
درس خارج ایشان صبح ها در حرم مطهر، با استقبال خوب فضلا مواجه شده است.

سفرهای خارج از کشور ایشان در جهت فعالیت‌های علمی، تبلیغی به کشورهای: هلند، بلژیک، لوکزامبورک، آلمان، فرانسه، مصر، هند، کشمیر و لبنان بوده است. ایشان به زبان‌های عربی و انگلیسی تسلط دارد.

کتب زیادی از ایشان منتشر شده است که برخی از آنها عبارتند از:
آشنایی با بحارالأنوار، آفتاب سبزوار، دفتر عقل و قلب، مجموعه سخنرانی در کنگره حضرت فاطمه معصومه (س)، معرفت حدیث و مکتب کلامی قم.

ایشان همواره در تربیت طلاب انقلابی اهتمام ویژه‌ای دارد و با مشاوره های ایشان برخی مدارس انقلابی برنامه های خود را تنظیم‌ می‌کنند.

ارسال نظرات