۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۹۰۴۴۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

هدف از تشکیل گروهک های تروریستی، جلوگیری از وحدت در جهان اسلام است

هدف از تشکیل گروهک های تروریستی، جلوگیری از وحدت در جهان اسلام است
کردستان ـ ماموستا رستمی گفت: دشمن بهترین و کاربردی ترین راه برای جلوگیری از وحدت در جهان اسلام را تشکیل گروهک های تروریستی می داند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت های مردم این استان، اظهار داشت: حرکت جهان اسلام به سمت انسجام و یک دستی است و همین امر زمینه ساز توطئه های بسیار از سوی دشمنان وحدت در بین مسلمین شده است.

وی افزود: بنابراین اکنون شاهد جنگ ها و نزاع های داخلی در جهان اسلام هستیم که پشت این درگیری ها و برادرکشی ها سرویس های جاسوسی بیگانه و برخی از کشورهای منطقه هستند که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وحدت در بین برادران دینی را دارند.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز دشمنان جهان اسلام با زیرکی تمام به دنبال این هستند که مسلمین را درگیر اختلافات درونی خود کنند به گونه ای که توجه آنها به بیگانگان و توطئه های آنان به دست فراموشی سپرده شود، لذا اکنون باید با بصیرت دینی و سیاسی در مقابل این دسیسه شیطانی ایستادگی کنیم.

ماموستا رستمی ادامه داد: دشمن بهترین و کاربردی ترین راه برای جلوگیری از وحدت در جهان اسلام را تشکیل گروهک های تروریستی می داند و از همین رو به عینه شاهد حمایت های مالی و تسلیحاتی از این گروهک های جنایتکار از سوی آنان هستیم، گروهک هایی که با جنایت های خود به دنبال به نمایش گذاشتن چهره ای خشن و غیرانسانی از دین رحمانی اسلام هستند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسلمین یک خدا، یک کتاب و یک رسول دارند، لذا اختلاف، دودستگی و برادرکشی در بین آنان هیچ توجیه منطقی و عقلی ندارد و وضعیتی که اکنون در منطقه می بینیم حاصل و نتیجه بی بصیرتی و ساده لوحی برخی از سران کشورهای اسلامی است.

این عالم اهل سنت در ادامه افزود: اختلاف بین شیعه و سنی معنایی ندارد، هر دو مسلمان و برادرند و بی شک هر کسی که به دنبال پررنگ کردن اختلافات بین شیعه و سنی است، نه تنها نمی توان وی را مسلمان دانست، بلکه باید او را عامل سرویس های جاسوسی بیگانه معرفی کرد./1400/ت310/

ارسال نظرات