۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۹۰۶۶۸
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

تحریم‌ها و هجمه‌ها علیه کشورمان هنوز تمام نشده است

تحریم‌ها و هجمه‌ها علیه کشورمان هنوز تمام نشده است
کردستان ـ سردار مدنی گفت: باید توجه کرد که مقاومت ما همچنان ادامه دارد و تحریم‌ها و هجمه‌ها علیه کشورمان تمام نشده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، سردار علیرضا مدنی در شب شعر «گل واژه‌های عاشورایی و دفاع مقدس» در پردیس سینمایی بهمن سنندج اظهار کرد: ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) را تسلیت و هفته دفاع مقدس را تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: تقارن این دو مناسبت مهم مهم زمینه ساز انقلاب ما شد و مبارزه مردم ایران با ظالمان و مستکبران نشأت گرفته از قیام عاشوراست و هر چه داریم از تأسی گرفتن از مکتب عاشوراست.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: مردم ایران در برابر تمام استکبار جهانی ایستادند و یک وجب از خاک این مملکت را به دشمن بعثی و حامیانش ندادند.

سردار مدنی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از خاک کشور تعیین تکلیف شد.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که مقاومت ما همچنان ادامه دارد و تحریم‌ها و هجمه‌ها علیه کشورمان تمام نشده است.

سردار مدنی تأکید کرد: نام و یاد شهدا را نباید فراموش کنیم و در این راستا وظیفه شعرا، ادبا و نویسندگان ویژه است.

وی اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا، شب شعرهای ویژه در این خصوص بسیار مهم است تا نسل‌های آینده ما این رشادت‌ها را فراموش نکنیم.

در ادامه این برنامه سرهنگ علی عباس داودنیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان نیز در سحنان کوتاهی با گرامیداشت هفته دفاع مقس اظهار کرد: امسال گرامیداشت چهل ویکمین سالگرد دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی تلاقی پیدا کرده است و این فرصتی بود تا هنرمندان عرصه‌های مختلف از جمله شعراء با الهام از فرهنگ عاشورا، حماسه هشت ساله ملت ایران در دوران دفاع مقدس را هنرمندانه به تصویر در آورند.

وی با قدردانی از حوزه هنری استان کردستان در پیشقدمی در برنامه‌های ارزشی، گفت: قرار بود این برنامه بدلیل شرایط کرونایی در محیط باز برگزار شود که بدلیل شرایط جوی و ضرورت برگزاری اینگونه محافل با تمهیدات در نظر گرفته شده و رعایت کامل پروتکل‌ها با دعوت از شاعران توانمند و برجسته استان این برنامه را در این سالن برگزار کنیم.

داودنیا تصریح کرد: پیوند دادن نسل‌ها یک ضرورت بسیار مهم است که مطمئن‌ترین وقابل اعتماد ترین وسیله این پیوند زبان هنر و بیان هنرمندان وقایع با جلوگیری از تحریف و فراموشی است.

در ادامه این برنامه شاعران کردستانی علی احسان فریدونی، ابولقاسم معمار، منصور دولتی، علیرضا شیخ جعفری و طاهره تختی به قرائت اشعار و سروده‌های خود پرداختند و در پایان ضمن رونمایی از کتاب «ساعت هفت» سروده‌های شاعر بیجاری طاهره تختی تولید حوزه هنری استان کردستان، با اهدای لوح از این هنرمندان تجلیل به عمل آمد./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
عکس اشتباه است. عکس درج شده متعلق به جانشین قبلی سپاه بیت المقدس سردار فلاح می باشد.
0
0