۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۹۰۹۵۱
حجت الاسلام و المسلمین ربانی؛

دفاع مقدس قطعه درخشان تاریخ است

دفاع مقدس قطعه درخشان تاریخ است
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت تبیین دفاع مقدس، از آن به عنوان قطعه درخشان تاریخ یاد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در سی ‌و سومین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی جهادسازندگی که در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی با حضور مقامات عالی برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن تسلیت ایام اربعین یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامیداشت و بیان کرد؛ خداوند در سوره مائده می‌فرماید ای مؤمنین نعمت خدا را یاد کنید، آری در دفاع مقدس استکبار یک جبهه جهانی تشکیل داد تا ما را از بین ببرند ولی خداوند متعال دستانشان را به رهبری امام خمینی(ره)، همت و حضور مردانه مردم ایران قطع کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گردهمایی فرماندهان پشتیبانی جهادسازندگی را مصداقی از یادآوری قطعه بزرگ و درخشان هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار کرد؛ صدام روز دوم جنگ در مصاحبه‌ای، به دو سؤال پاسخ داد و گفت بقیه سوالات را هفته دیگر در تهران پاسخ می‌دهم. همه امکانات نیز در اختیارش بود اما این اعجاز خداوند است که ملتی با دست خالی و با یک انقلاب نوپا بتواند در مقابل همه استکبار و مزدورانشان در منطقه مقاومت کند و بدرخشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیرحسن ربانی در ادامه بیان کرد؛ دفاع مقدس اولین جنگی بود که بر جمهوری اسلامی تحمیل شد ولی به فضل الهی نتوانستند یک وجب از خاک ایران را بگیرند، با اینکه همه استکبار و مزدورانشان به هر شکل که می‌توانستند به هم کمک می‌کردند تا پیروز شوند.

دفاع مقدس قطعه درخشان تاریخ است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه از دفاع مقدس به عنوان قطعه درخشان تاریخ یاد کرد و افزود؛ این قطعه درخشان دستاوردهای بسیاری داشته است و ما در این جلسات آغازگر یادآوری هستیم و نباید به همین جلسات بسنده کرد؛ بلکه در طول سال باید قطعه‌های دفاع مقدس را به شکل مناسب تبیین کنیم.

وی اظهار داشت: شجاعت، ایثار و همبستگی ملی است که در نوجوانان ۱۵ ساله دیده می‌شد تا بتوانند با عشق و شجاعتی که پیدا کرده‌اند به جبهه و خط مقدم بروند. این فداکاری‌ها و ایثارها بسیار مهم است و باید به زبان‌های مختلف گفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی در ادامه به ضرورت فعالیت جهادی اشاره کرد و اظهار داشت؛ امروز نیازمندیم شاخصه‌های دفاع مقدس در وزاتخانه‌ها متبلور شود و اگر بناست در عرصه‌های مختلف پیروز شویم باید کار جهادی به عنوان شاخص در ارزیابی مدیران و کارکنان ادارات باشد.

نماینده ولی فقیه در پایان یادآور شد: نیازمندیم جریان معرفی، تبیین، برجسته کردن دفاع مقدس در طول سال انجام شود و نظام اداری، مسولان و کارکنان این را به عنوان یک نظریه و تئوری بیان و به آن عمل کنند و نگذاریم عظمتی که به دست رزمندگان و ملت ایران و کمک خداوند ایجاد شده فراموش شود.

ارسال نظرات