۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۹۱۴۳۴

ناجای زحمت‌کِش

ناجای زحمت‌کِش
نیروی انتظامی ضامن امنیت و نظم جامعه است و با همکاری و همراهی مردم، در تأمین امنیت این مرز و بوم تلاش‌های همیشگی خود را بذل کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امنیت یکی از مقولات مهمی است که پیامبر گرامی اسلام در حدیثی مشهور نسبت به این نعمت مجهول نزد مردم اشاره فرموده‌اند. آدمی تا هنگامی که از سلامتی و امنیت برخوردار است، هیچگاه یاد این دو نعمت عظیم نمی‌افتد. در جایی که امنیت و سلامتی از بین برود، مردم قدر آن را می‌فهمند و از این دو پاسداری می‌کنند.

نیرو‌های انتظامی و امنیتی به‌عنوان رکن‌های مهم تأمین امنیت در هر کشور و جامعه به‌شمار می‌روند. به مناسبت روز نیروی انتظامی، جا دارد که در تقدیر از رشادت‌های این نیرو‌های ارزشی و انقلابی که خود را وقف تأمین امنیت کشور کرده‌اند، قلم زد.

ناجای زحمت‌کش

در آغاز دهه ۷۰ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به‌طور رسمی آغاز به کار کرد. سازمان نیروی انتظامی در حقیقت از ادغام سه تشکیلات کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری و شهربانی شکل گرفت. نیروی انتظامی با تشکیل زیرمجموعه‌های مختلفی مانند پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، پلیس فتا، یگان ویژه نوپو، پلیس مرزبانی، پلیس امنیت اقتصادی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و ... در تمام عرصه‌های انتظامی ورود کرد و برای تأمین همه جانبه امنیت وارد میدان شد.

شاید بتوان گفت از جمله مظلومیت‌های نیروی انتظامی و کارکنان خدومش، با حمله‌ها و موج‌های رسانه‌ای ضد انقلاب درست شد. یکی از برنامه‌های همه جانبه ضد انقلاب، تخریب و تضعیف ارکان انتظامی و امنیتی کشور به شیوه‌های مختلف است. با شکل گیری این موج‌ها بود که قبح درگیری مسلحانه با مأموران نیروی انتظامی شکسته شد و با گذشت زمان شاهد افزایش درگیری‌های مسلحانه میان اراذل اوباش و اشرار با نیروی انتظامی هستیم که آمار و اخبار شهدای نیروی انتظامی به‌جز مأموران نیروی پلیس مرزبانی، تصاعدی است.

ناجای زحمت‌کش

افسر پلیسی که در مقابل یک دختر بدحجاب که با نشستن بر روی خودروی پلیس مزاحم انجام مأموریت آن‌ها شده، با آرامش درخواست می‌کند که از روی ماشین پایین بیاید. البته به دلیل ادامه مزاحمت توسط این فرد، پلیس وی را بازداشت می‌کند.

وجه دیگری از مظلومیت نیروی انتظامی را می‌توان در مقاله‌ای که سایت ویکی‌پدیا درباره این سازمان آماده و منتشر کرده، دید. بر خلاف بیشتر مقالات سایت ویکی‌پدیا که قابلیت ویرایش دارند، این مقاله هیچ‌گونه قابلیت ویرایشی ندارد و مطالب جهت‌دار رسانه‌ای در معرفی این سازمان در این مقاله دیده می‌شود که بیشتر این مقالات برگرفته از همان سایت‌های معاند و ضد انقلاب خارج نشین است.

اساساً پلیس به عنوان مایه امنیت و آرامش جامعه، هنگامی می‌تواند به وظایف خود به درستی عمل کند که دارای پذیرش و اقبال مردمی باشد. برای مثال در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان، هنگام تعقیب سوختبر‌های غیرمجاز توسط واحد‌های گشتی نیروی انتظامی، مردم اجازه عبور سوختبر‌ها را دادند و سد راه خودرو‌های گشتی شدند، فیلم این ماجرا را گرفتند و با خنده این فیلم را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر کردند و آن‌ها نیز این اقدام را نوعی مبارزه مدنی مردم ایران تلقی کردند. ممکن است همین سوختبرها، حامل مواد منفجره و یا انواع گلوله و سلاح جنگی باشند که به قاتل جان مردم تبدیل شوند، در این زمان باید دید می‌توان به راحتی به مأموران نیروی انتظامی خندید؟

ناجای زحمت‌کش

در پایان باید اشاره‌ای به افراد مزاحمی که با شماره ۱۱۰ تماس می‌گیرند و در هنگام خطر برای جان یک شهروند دیگر، این خط را مشغول می‌کنند داشته باشیم. همچنین مأموران فهیم و صبور نیروی انتظامی که با وجود داشتن حقوقی ناچیز به کودکان کار یا فقیران در خیابان کمک می‌کنند باید خدا قوت گفت. همچنان آن افسرانی که در ماجرای اعتراضات به‌حق مردم، در کنار مردم می‌ایستند و در هنگامی که آشوبگران اقدام به تشنج جو می‌کنند، مقتدرانه از جان مردم دفاع می‌کنند و درنهایت از شهدا و جانبازان دفاع از امنیت و نظم جامعه تقدیر کرد. آن‌ها مظهر ایثار  عشق برای مردم هستند. باید اجازه بدهیم یاد و خاطره شهدا و جانبازان نیروی انتظامی را گرامی بداریم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات