۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۶۹۱۹۱۵
آیت الله صفایی بوشهری:

مشارکت خیران در توسعه زیرساخت‌های انتظامی در بوشهر مورد توجه باشد

مشارکت خیران در توسعه زیرساخت‌های انتظامی در بوشهر مورد توجه باشد
بوشهر ـ آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر ایجاد بخش خیران پاسگاه‌ساز در استان گفت: همکاری و مشارکت خیران در توسعه زیرساخت‌های انتظامی در استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری امروز در جمع فرماندهان نیروهای مسلح استان بوشهر با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه امنیت زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت است اظهار داشت: جامعه‌ای که دارای امنیت است زمینه توسعه و پیشرفت آن در ابعاد گوناگون فراهم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر امنیت را زمینه‌ساز اقتدار و صلابت دانست و بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف برای ارتقای امنیت در جامعه یکی از ضروریات است.

امام جمعه بوشهر ارتقای تجهیزات، تدوین سند راهبردی ملی و استانی و برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده را مورد تأکید قرار داد و افزود: ستاد قوی یکی از ارکان مهم اقتدار امنیتی است که در این راستا توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری پیشرفته یکی از ضروریات است.

وی بازتولید پروژه‌های پیشگیرانه جرایم را مورد تأکید قرار داد و گفت: ستاد قوی و صف کارآمد از موارد مهم در عرصه ارتقای امنیتی محسوب می‌شود که در این حوزه ارتقا ارتباط بیشتر با مردم بسیار مهم و موثر است.

آیت الله صفایی بوشهری وسعت استان بوشهر را 23 هزار و 197 کیلومتر مربع دانست و با اشاره به یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت استان خاطرنشان کرد: باید بر اساس پراکندگی جمعیتی زیرساخت‌های انتظامی ایجاد شود که استفاده از اعتبارات ملی، استانی و خیران در توسعه زیرساخت‌ها ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر ایجاد بخش خیران پاسگاه‌ساز در استان تصریح کرد: همکاری و مشارکت خیران در توسعه زیرساخت‌های انتظامی در استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر بررسی جرایم در نقاط مختلف گفت: جلوگیری از ایجاد جرایم خشن باید در اولویت قرار بگیرد و استان بوشهر در این عرصه موفق و نشان از اقتدار نیروی انتظامی است.

وی باتأکید بر تشکیل کارگروه تخصصی امنیتی، فرهنگی و اجتماعی برای بررسی جرایم افزود: باید در این راستا نقشه آمایش آن تهیه و تدوین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر تهیه و تدوین نقشه آمایش کمیت و کیفیت جرایم در استان افزود: در این حوزه تهیه نقشه آمایش میدانی ضروری است.

امام جمعه بوشهر مرز دریایی را از حساس‌ترین مرزها دانست و بیان کرد: باید در این حوزه قدرت پایش الکترونیکی در سطح و زیرسطح افزایش یابد.

صفایی بوشهری با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی و مرزبانی در برقراری امنیت پایدار در استان تصریح کرد: خدمات نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف و تعامل با مردم درخور تحسین است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر هم با بیان اینکه تعامل و مشارکت با مردم در اولویت برنامه‌های پلیس قرار دارد اظهار داشت: امنیت پایدار استان بوشهر نتیجه همکاری مردم و تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی است.

سردار حیدر سوسنی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال مردم بیش از 301 هزار تماس با مرکز فوریت پلیس 110 در استان بوشهر برقرار کردند گفت: این میزان تماس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 17 درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تماس‌های مردمی منجر به 66 هزار عملیات پلیسی شد خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس در نیمه نخست امسال 234 هزار مورد شهروندان را مورد راهنمایی قرار دادند که این میزان پاسخگویی نیز نسبت به سال قبل 21 درصد رشد دارد.

رئیس پلیس استان بوشهر از کشف 5 تن مواد مخدر در نیمه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد افزایش دارد.

سوسنی با بیان اینکه نیروی انتظامی در برخورد با قاچاقچیان مصمم است افزود: با تلاش‌‌های صورت گرفته همه نقاط استان برای قاچاقچیان ناامن شده است.

وی از کشف 95 درصد از سرقت‌ها در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این شاخص بوشهر اکنون جز 3 استان برتر کشور است.

رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به افزایش کشف 300 درصدی جرائم خشن استان بوشهر در نیمه نخست امسال تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون سرقت از طلافروشی‌ها، بانک‌ها سرقت مسلحانه، گروگان‌گیری امنیتی در استان بوشهر ثبت نشده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر کشف 370 قبضه انواع سلاح در استان بوشهر را از دیگر کشفیات نیمه نخست امسال دانست اضافه کرد: در این مدت 4 هزار و 414 خودرو شوتی در استان بوشهر توقیف و 250 میلیارد تومان انواع کالا قاچاق کشف شده است./د۱۰۱/

ارسال نظرات