۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۹۲۵۷۲
شورای علمای شیعه افغانستان:

هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند وحدت اهل تشیع و تسنن را از بین ببرد

هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند وحدت اهل تشیع و تسنن را از بین ببرد
شورای علمای شیعه با تاکید بر مسئول بودن طالبان در تامین امنیت این کشور افزود که هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند وحدت بین اهل تشیع و تسنن افغانستان را از بین ببرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای اظهارداشت که «ترکیب نامیمون تفکر افراطیت و برنامه‌های پیچیده استخباراتی، در فقدان تدابیر لازم امنیتی» حملات خونینی را علیه شیعیان افغانستان انجام داد.

بیانیه با ابراز تسلیت به خانواده شهدا افزود: اگر چه ما یقین داریم که مراکز استخباراتی جهانی و منطقه‌ای این برنامه‌ها را جهت ایجاد تنش‌های فرقه‌ای و بی‌بنیاد نشان دادن امنیت نسبی در کشور انجام می‌دهند، اما این موضوع از مسئولیت امارت اسلامی بعنوان دولت حاکم، برای تامین امنیت هموطنان چیزی را کم نمی‌کند.

شورای علمای شیعه افغانستان ادامه داد: ولذا مکرراً و جداً از مقامات امنیتی امارت اسلامی افغانستان می‌خواهیم که برای تامین امنیت در کشور، مخصوصاً مراکز مذهبی و فرهنگی شیعیان تدابیر جدی و عملی را روی دست بگیرند تا بیش از این هر روز شاهد ناامنی و کشتار مردم بی‌گناه در کشور نباشیم.

بیانیه با اشاره به اخوت و وحدت اهل تشیع و تسنن در افغانستان خاطرنشان کرد: پس از وقوع این رویداد خونین در جمع نمازگزاران شیعه، جمع زیادی از برادران اهل سنت در بیمارستان‌ها برای اهدای خون جهت نجات جان مجروحان صف کشیدند و برخی دیگر سوزناک‌تر از برادران شیعه‌شان بر سر اجساد شهدا گریه کردند. ضمن سپاسگزاری از این برادران آگاه و با عاطفه، این حقیقت را نشان باور همیشگی خود می‌دانیم که هیچ دشمن ددمنش و هیچ توطئه استخباراتی نمی‌تواند ما را از هم جدا کند./۹۸۸/

ارسال نظرات