۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۹۳۱۲۱
حجت الاسلام قرائتی:

قرآن باید در تمام مراحل زندگی استفاده شود

قرآن باید در تمام مراحل زندگی استفاده شود
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: اگر هوش خوبی دارید قرآن حفظ کنید در غیر این صورت به سمت تفسیر قرآن بروید برای اینکه قرآن را از مهجوریت خارج کنید.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قرائتی در شب پنج شنبه 29 مهر در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که در مجنمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، گفت: وقتی مدیری بخشنامه ای صادر می کند ابتدا خود عمل کننده به آن باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: بعضی از کارهای ما غلط است، از جمله برخی سوالاتی که در زمینه قرآن مطرح می شود که ضروری نیست از جمله با یک نفس خواندن سوره ای از قرآن.

وی افزود: امام رضا (ع) فرمود: "اگر چیری شنیدید بگویید مدرکی ارائه کند اگر آیه از قرآن آورد قبول کنید و حتی اگر حدیث ضد قرآن بود قبول نکنید" این حدیث نشان می دهد همه کارهای ما باید مبنا داشته باشد از جمله مهریه، انتخاب همسر، شغل و رشته تحصیلی.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه برخی از پژوهش ها فقط هدر دادن بودجه های کشور است؛ افزود: از جمله پژوهش در مورد تعداد افراد اصحاب کهف ما در آیات قرآن داریم که می گوید:" مرگ بر این پژوهش ها". همچنین باید قرآن را طوری بیان کنید که بچه ها نیز بفهمند خیلی از تفسیرهای ما برای خواص است.

وی خطاب به فعالان قرآنی بیان کرد: ساعات برنامه قرآنی شما طولانی نباشد، اگر هوش خوبی دارید قرآن را حفظ کنید اما اگر افراد معمولی هستند نیاز به حفظ نیست با تفسیر آن را بفهمید و بهترین تفسیر، تفسیر نمونه است، روحانیون باید به سمت تفسیر بروند، من حدود 3500 ساعت تا الان در صدا و سیما صحبت کردم و 3500 ساعت نیز ذخیره دارم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قرآن باید بر سرسفره دانشگاه ما برود، از جمله دانشکده حقوق آیات حقوقی، دانشکده علوم سیاسی آیات سیاسی، دانشکده مهندسی آیات مسکن و برای هر دانشگاه یک کتاب تفسیر می خواهیم که نداریم.

وی در ادامه خطاب به فعالان قرآنی افزود: قرآن را که خواندید در آن متوقف نشوید و به سمت جلو بروید، اگر عبور کردید از پوست به مغز می رسید و از کتاب قصه های قرآن و تفسیر نمونه شروع کنید، برای اینکه قرآن از مهجوریت خارج شود باید تلاش کنید.

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: از آیات باید قانون استخراج کنید، به گونه ای استخراج شود که جوان به این درک برسد که هنگام خواندن قرآن خدا با او حرف می زند، در اصلاح، ارشاد و امر به معروف آمار و سن شرط نیست، از نزدیکان شروع کنید و آنهایی که مهم تر است را در نظر بگیرید.

وی گفت: آیات قران را باید به نسخه امروز تبدیل کرد و سرسفره ها قرار گیرد و همه کارهای ما باید قرآنی شود، مواظب باشید در راه مستقیم نیروها هدر نروند.

ارسال نظرات