۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۹۳۸۷۴

بایدن در سفر خود به ایتالیا، با کاروانی متشکل از ۸۵ وسیله نقلیه موتوری ظاهر شد

بایدن در سفر خود به ایتالیا، با کاروانی متشکل از ۸۵ وسیله نقلیه موتوری ظاهر شد
ریاست‌ جمهوری آمریکا در سفر خود به ایتالیا، با کاروانی متشکل از ۸۵ وسیله نقلیه موتوری در رم ظاهر شد؛ اقدامی که انتقادهایی را در خصوص تاثیر چنین اقدامی بر میزان اثرگذاری نشست گرمایش جهانی پیش رو در گلاسگو بر اذهان عمومی، بر انگیخت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، خبرنگار واشنگتن پست، در توییتر ویدیویی از ورود جو بایدن، ریاست جمهوری آمریکا به واتیکان منتشر کرده و گفت: «بایدن به واتیکان رسید؛ کاوران اسکورتش خیلی طولانیهههههه»!

بایدن مرتباً می‌گوید سوخت‌ های فسیلی، منجر به یک بحران اقلیمی شده است. حال، مشخص نیست که چه تعداد از خودروهای کاروان اسکورت او برقی هستند، اما به نظر می‌رسد که لیموزین‌، شاسی بلند و ون‌ها بنزین‌سوز باشند!

کاروان اسکورت بایدن، بدون احتساب خودروهایی که برای جلوگیری از ایجاد ترافیک استفاده می‌شوند، معمولا شامل چند ده خودرو می‌شود.

البته این احتمال وجود دارد که کاخ سفید مسئول جزئیات حفاظتی این کاروان عظیم نبوده باشد، چرا که حفظ امنیت به طور کلی بر عهده کشور میزبان است و در آمریکا نیز مجریان قانون این کشور کاروان حفاظتی رهبران خارجی در واشنگتن را فراهم می‌کنند.

به هرحال، این کاروان عظیم، یک روز پس از آن به راه افتاد که بایدن از طرح ساز و کاری ۱.۷۵ تریلیون دلاری برای هزینه‌های اجتماعی و زیست محیطی خبر داد؛ طرحی که شامل ۵۵۵ میلیارد دلار هزینه برای انرژی سبز و فعالیت‌های ضد آلودگی است و دموکرات‌ها باید آن را تایید کنند.

بایدن با بیان اینکه این قانون «بحران آب و هوا را به یک فرصت» تبدیل می‌کند، درباره محدود کردن استفاده از سوخت‌های فسیلی گفت: مردم! همه ما این تعهد را نسبت به فرزندان و نوه‌هایمان داریم.

رییس جمهور آمریکا، پس از رسیدن به واتیکان با این کاروان عظیم، گفت که او و پاپ فرانسیس درباره «مسئولیت اخلاقی برای مقابله» با تغییرات اقلیمی گفتگو کردند.

ارسال نظرات