۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۹۴۰۵۳

اکثر آمریکایی‌ها نه ترامپ را می‌خواهند نه بایدن را

اکثر آمریکایی‌ها نه ترامپ را می‌خواهند نه بایدن را
نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، در حالی‌که میزان محبوبیت بایدن به 42 درصد کاهش یافته، اکثر آمریکایی‌ها نه ترامپ را می‌خواهند نه بایدن را و معتقد به اشتباه مسیر اند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل خبرگزاری رسا، طبق نتایج نظرسنجی شبکه «ان بی سی نیوز» که روز گذشته منتشر شد، بیش از ۷۰ درصد از آمریکایی‌‌ها بر این باورند که کشورشان در مسیر اشتباه گام برداشته است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که نیمی از مردم آمریکا از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ناراضی هستند.

طبق نتایج نظرسنجی ان بی سی، بیش از نیمی از مردم آمریکا از عملکرد بایدن ناراضی هستند و ۷۱ درصد تأکید داشتند که کشورشان در مسیر اشتباه گام برداشته است.

بایدن مدیریت اقتصادی ضعیفی داشته است

بر اساس این گزارش، هفت نفر از هر ۱۰ آمریکایی یا بیش از نیمی از دموکرات‌ها بر این باورند که ایالات متحده در مسیر اشتباه گام برد اشته است و حدود ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که مدیریت اقتصادی بایدن در دوره ۹ ماهه ریاست‌جمهوری وی ضعیف بوده است.

«جف هورویت» از انجمن تحقیقاتی هارویت که نظرسنجی فوق را انجام داده است گفت: «دموکرات‌ها با کشوری روبرو هستند که افکار عمومی مردم آمریکا نسبت به رئیس‌جمهور جو بایدن از ماه آوریل تاکنون به شدت منفی شده است».

طبق نتایج نظرسنجی فوق، ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها از مجموع عملکرد بایدن بعنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده رضایت داشتند که این نمایانگر کاهش ۷ درصدی از ماه آگوست تاکنون بوده است.

طبق این گزارش، ۵۴ درصد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا ناراضی بودند که این عدد نمایانگر افزایش شش درصدی از ماه آگوست تاکنون بوده‌ است.

آمار و ارقام گالوپ نشان می‌دهد که به استثنای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که میانگین رضایت از عملکرد وی در پاییز ۲۰۱۷ به ۳۷ درصد رسیده بود، میزان محبوبیت بایدن در این نظرسنجی به ۴۲ درصد رسیده است که در این برهه از زمان از هر رئیس‌جمهور مدرن دیگری در سال اول ریاست‌جمهوری‌اش پایین‌تر است.

بر اساس این گزارش، میزان محبوبیت بایدن در میان گروه کوچک‌تری از رأی‌دهندگان ثبت‌ شده آمریکا، ۴۵ درصد از و ۵۲ درصد از آن‌ها از وی ناراضی هستند.

جدیدترین نظرسنجی شبکه «ان بی سی» پس از تابستان پر آشوب و اوایل پاییز برای رئیس‌جمهور دوره اولی انجام گرفته است که با موج جدیدی از موارد ابتلا به و فوتی‌های کرونا، پیامدهای خروج نابسامان ایالات متحده از افغانستان، تورم فزاینده و کاهش ناامیدکننده فرصت‌های شغلی و جدال داخلی دموکرات‌ها در خصوص دستورکار بایدن مواجه بود.

طبق این نظرسنجی، ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان از نحوه مدیریت بایدن در بحث اقتصاد رضایت داشتند و ۵۱ درصد نیز شیوه مدیریت وی در بحث ویروس کرونا را مورد تأیید قرار می‌دهند.

مسئله نگران‌کننده این است که تنها ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها امتیاز بالایی به بایدن برای شایستگی و کارآمدی وی به عنوان رئیس‌جمهور دادند و تنها ۲۸ درصد به وی امتیاز بالایی در زمینه متحد کردن کشور آمریکا دادند و در مقابل، ۵۱ درصد امتیاز پایینی در گردهم آوری کشور و متحد کردن کشور آمریکا به بایدن دادند.

طبق این گزارش، ۹۳ درصد از جمهوری‌خواهان بر این باور بودند که آمریکا در مسیر اشتباهی گام برداشته و این رقم در بین دموکرات‌ها ۴۸ درصد و در بین احزاب مستقل ۷۰ درصد بود.

طبق نتایج این نظرسنجی، تنها ۴۱ درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، بر این باور بودند که ایالات متحده بهترین روزها را پیش رو دارد و ۵۳ درصد نظر مخالف داشتند و در بحث بیماری کرونا، ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها بر این باور بودند که روزهای بسیار بد به پایان رسیده است. در بحث اقتصاد و وضعیت مالی، تنها ۳۰ درصد آمریکایی‌ها معتقد بودند که وضعیت آن‌ها بهبود یافته است و ۴۵ درصد اعلام کردند که شرایط آن‌ها ثابت بوده است و ۲۴ درصد بر این باور بودند که پسرفت داشته‌اند.

طبق نتایج این نظرسنجی، 47 درصد از رأی‌دهندگان ثبت‌شده آمریکایی، اعلام کردند که در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲، ترجیح می‌دهند که کنگره تحت کنترل دموکرات‌ها باشد و ۴۵ درصد تأکید داشتند که یک کنگره جمهوری‌خواه می‌خواهند.

طبق این نظرسنجی، علی‌رغم آن‌که ۲۰ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی تصریح کردند که رأی آن‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲، نمادی از مخالفت با ترامپ خواهد بود و ۲۱ درصد اعلام کردند که رأی آن‌ها نمادی از مخالفت با بایدن خواهد بود، اما اکثریت قاطع‌ رأی‌دهندگان یا همان ۵۲ درصد از آن‌ها تأکید کردند که نه بایدن و نه ترامپ هیچ تأثیری در رأی آن‌ها نخواهد داشت.

نظرسنجی فوق در بین یکهزار بزرگسال آمریکایی در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۶ اکتبر (اول تا چهارم آبان ماه) با حاشیه خطای مثبت و منفی ۳.۱ درصد انجام گرفت./۹۸۸/

ارسال نظرات