۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۶۹۴۴۲۶
آیت الله رمضانی:

علامه حسن زاده جامع بین علم و عمل بود

علامه حسن زاده جامع بین علم و عمل بود
آیت الله رمضانی با بیان اینکه علامه حسن زاده جمع بین علم و عمل بود، گفت: عالم ربانی عالمی است که رنگ و بوی خدا بدهد و علامه حسن زاده را اینگونه یافتیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسن رمضانی در آیین نکوداشت مقام علمی و معنوی عالم ربانی، علامه ذوالفنون حسن زاده آملی که در حسینیه امام خمینی قم برگزار شد با اشاره به مقام علمی و عرفانی آیت الله حسن زاده گفت: علامه انسانی بود که علما و اهل دل در رفتنش به سوگ نشستن و به خود و دیگران تسلیت گفتند، هر چند برخی از کنار این واقعه بی تفاوت و برخی هجمات خود را به علما و فلسفه شروع کردند.

استاد فلسفه حوزه علمیه با بیان اینکه علامه حسن زاده به مقام فناء الی الله رسیده بود، ابراز کرد: علامه حسن زاده خورشیدی در معارف، سلوک الی الله و فناء الی الله بود کسی که چشمش باز و روشن است و روشن بینی و بصیرت خود را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در مدح علامه کلماتی را به کار بردند که ساعت ها نیازمند توضیح است، اذعان کرد: برخی علامه ذوالفنون را تخریب و تحریف می کنند در حالی که مقام معظم رهبری بوسه بر پیشانی وی زد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه رهبری فرمودند منظور من از عرفان تهذیب است، گفت: این فرمایش را به دو صورت می توان تقسیم کرد؛ دور عرفان را خط بکشیم و معنای دوم اینکه عرفان نظری بدون عرفان عملی مضر است. رهبر انقلاب فرمود من خودم عرفان نظری نخوانده ام اما مخالف هم نیستم و معتقدم که اصل عرفان تهذیب است همان چیزی که آیت الله بهاءالدینی، بهجت و... داشتند.

وی در پایان با بیان اینکه علامه جامع بین علم و عمل بودند، اظهار داشت: تعارضی بین عرفان نظری و عملی نیست و علامه حسن زاده جمع بین علم و عمل بود. عالم ربانی عالمی است که رنگ و بوی خدا بدهد و علامه حسن زاده را اینگونه یافتیم.

ارسال نظرات