۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۹۴۴۸۲

تحصن معترضان به نتایج انتخابات در منطقه سبز/ ۲ کشته و ۹۱ زخمی

تحصن معترضان به نتایج انتخابات در منطقه سبز/ ۲ کشته و ۹۱ زخمی
تحصن معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق در ورودی منطقه سبز با حمله نیروهای امنیتی به آنها به خشونت کشیده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق امروز جمعه در برابر وزارت برنامه ریزی این کشور تجمع کردند. شرکت کنندگان در این تجمع سپس حرکت خود به سمت ورودی منطقه سبز را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان پس از رسیدن به ورودی منطقه سبز خیمه گاه هایی را ایجاد و سپس تحصن خود را در آنجا آغاز کردند. منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی به سمت تحصن‌کنندگان حمله کرده و تحصن را به آشوب کشیدند.

منابع عراقی اعلام کردند که در نتیجه درگیری ها میان تحصن کنندگان و نیروهای امنیتی عراق ۲ نفر کشته و ۹۱ تن دیگر زخمی شده اند. شبکه الاتجاه عراق نیز اعلام کرده است برخی خیمه گاه های تحصن‌کنندگان به آتش کشیده شده اند.

رسانه های عراقی همچنین اعلام کردند که استفاده نیروهای امنیتی از گلوله های جنگی موجب افزایش شمار مجروحان درگیری در ورود منطقه سبز شده است. در این میان، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» چند پست توئیتری منتشر کرد.

رئیس ائتلاف دولت قانون از نیروهای امنیتی خواست تا در خصوص موضوع حمایت از تظاهرات کنندگان و اموال عمومی، مسئولانه عمل کنند. او همچنین نیروهای امنیتی را به اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از به خشونت کشانده شدن تحصن مردم دعوت کرده است./۹۸۸/

منبع:سومریه نیوز

ارسال نظرات