۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۹۴۸۵۷
امام جمعه آبادان تأکید کرد؛

لزوم مهارت آموزی در اشتغال و اعتبارافزایی افراد جامعه

لزوم مهارت آموزی در اشتغال و اعتبارافزایی افراد جامعه
حجت الاسلام غبیشاوی گفت: آموزش‌های فنی حرفه‌ای زمینه ساز حل مشکل اشتغال، کاهش بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها موجود در جامعه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه جدید آبادان امروز با مسؤولان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آبادان در محل دفتر امام جمعه دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار امام جمعه آبادان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بر اهمیت مهارت آموزی در اشتغال و اعتبارافزایی افراد در جامعه تأکید کرد و بیان داشت: آموزش‌های فنی حرفه‌ای زمینه ساز حل مشکل اشتغال، کاهش بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها موجود در جامعه است.  

حجت الاسلام غبیشاوی عنوان داشت: با توجه به ظرفیت‌های اشتغال در شهرستان، برنامه ریزی در جهت افزایش رشته‌های کشاورزی، شیلات و حرفه‌های مرتبط با ساحل و دریا ضروری است.

در پایان این دیدار نیز عبدالله نژاد، رییس مراکز فنی و حرفه‌ای آبادان ضمن تبریک انتصاب امام جمعه جدید شهرستان به بیان گزارش عملکرد مهارت آموزی مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد پرداخت و به لزوم توجه بیشتر مسؤولان به مقوله مهارت آموزی به عنوان کانون  فعالیت‌های مهارتی ارزش آفرین در جامعه تاکید کرد.

رییس مراکز فنی و حرفه‌ای آبادان خواستار توصیه و ترغیب لازم به خیرین، شرکت‌ها و سازمان‌ها در جهت کمک به ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات کارگاهی و راه اندازی دپارتمان‌های تخصصی برای ارائه مطلوب‌تر مهارت‌های مورد توجه جوانان و حمایت از آنان در جهت ایجاد اشتغال پایدار شد. /۹۴۵۴۱/پ210/
ارسال نظرات