۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۹۵۲۹۲
رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن:

یادداشت اعتراضی صنعاء به سازمان ملل/ ائتلاف سعودی با القاعده شریک است

یادداشت اعتراضی صنعاء به سازمان ملل/ ائتلاف سعودی با القاعده شریک است
عبدالقادر المرتضی اعدام 10 اسیر یمنی در ساحل غربی این کشور را تاییدی بر اظهارات سرکرده القاعده در خصوص شراکت این گروه تروریستی با مزدوران سعودی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن از ارسال یادداشت اعتراضی به سازمان ملل در خصوص جنایت مزدوران ائتلاف سعودی در تیرباران ۱۰ اسیر یمنی خبر داد.

«عبدالقادر المرتضی» در گفت‌وگو با المسیره گفت: جنایت اعدام ۱۰ زندانی توسط مزدوران ائتلاف سعودی دیروز شنبه انجام شد و پیکرهای این اسرا مثله شده و ویدئوهایی از آن منتشر شده که سند جنایت محسوب می‌شود.

المرتضی گفت: این جنایت تنها یک روز پس از سخنان سرکرده القاعده در یمن صورت گرفت که تاکید کرد که القاعده شریک تجاوز ائتلاف سعودی در چندین جبهه یمن است و این جنایت موید اظهارات اوست.

وی افزود: اسرایی که از سوی مزدوران ائتلاف سعودی اعدام شدند پنج نفر آنها از اهالی استان الحدیده، چهار نفر از اهالی استان حجه و یکی هم از استان المحویت است.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمنی گفت: ما اطلاعات دقیقی از مجرمان و آمران این جنایت و برخی از افرادی که این جنایت را انجام دادند در اختیار داریم و همه جزئیات مربوط به این جنایت را در پرونده‌ای ویژه ثبت می‌کنیم.

المرتضی گفت: در این خصوص یک یادداشت اعتراضی و پرونده‌ای به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر، سازمان ملل متحد، فرستاده سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ ارسال کردیم.

او تاکید کرد: این جنایت و تمامی جنایات با گذشت سالها خاموش نخواهد شد و ما در برابر آن و جنایات قبلی سکوت نخواهیم کرد و به دنبال مجازات این جنایتکاران خواهیم بود.

کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن عصر روز یکشنبه اعلام کرد که مزدوران ائتلاف سعودی ۱۰ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در ساحل غربی این کشور به ضرب گلوله به شهادت رساندند./۹۸۸/

ارسال نظرات