۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۹۵۴۱۲

همزمان با بالا گرفتن تنش میان بیروت و ریاض،سفر رئیس‌جمهور لبنان به قطر می رود

همزمان با بالا گرفتن تنش میان بیروت و ریاض،سفر رئیس‌جمهور لبنان به قطر می رود
همزمان با اوج گرفتن تنش میان بیروت و ریاض یک روزنامه لبنانی نوشت، «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور در ماه جاری میلادی به قطر می‌رود.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «الجمهوریه» نوشت، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در سی‌ام ماه جاری میلادی «نوامبر» (سی‌ام آبان) در رأس یک هیأت برای شرکت در افتتاحیه یک مراسم ورزشی به قطر سفر می‌کند.

الجمهوریه افزود، پیش‌بینی می‌شود که عون در حاشیه این سفر دیدارهای سیاسی داشته باشد که در سایه بحران دیپلماتیک فعلی میان لبنان، عربستان سعودی و برخی کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس مهم است.

از سوی دیگر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه دوشنبه (دیروز) وارد لبنان شده و قرار است امروز دیدارهایی با مقامات لبنانی داشته باشد.

همچنین بنا به گزارش رسانه‌های لبنانی قرار است «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر نیز هفته جاری وارد لبنان شود.  

بحران اخیر میان لبنان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در اظهاراتی که مربوط به پیش از وزیر شدنش است، جنگ علیه یمن با بیهوده می‌خواند و خواستار پایان آن می‌شود.

در پی این اظهارات، عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان نیز خواست این کشور را ترک کند.

امارات، کویت و بحرین نیز در اقدامی مشابه سفرای خود از بیروت را فراخوانده و تأکید کردند که این اقدام آن‌ها به نشانه همبستگی با عربستان انجام شده است.

در ابتدای این بحران، دفتر «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برای حل بحران به وجود آمده در روابط بین بیروت با ریاض و چند کشور عربی حوزه خلیج فارس میانجی‌گری خواهد کرد.

منبع: فارس
ارسال نظرات