۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۹۵۵۱۵
فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب:

بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج خواهیم داشت

بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج خواهیم داشت
فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب قم طی نشستی خبری به تشریح برنامه‌های هفته بسیج این سپاه پرداخت و گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج با حضور سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب استان قم در مقر ناحیه شهرستان بسیج قم برگزار شد.

سردار موحد در آغاز جلسه ضمن عرض سلام و درود به خبرنگاران درباره اهمیت رسانه گفت: امروز و این روزها عصر رسانه و فضای مجازی است و می‌تواند در تبیین اهداف و آرمان‌های که برای انقلاب ترسیم و تبیین شده مؤثر باشد.

بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج

وی با اشاره به قرار داشتن در مناسبت آزادسازی سوسنگرد، ادامه داد: امروز ۲۶ آبان مصادف با سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان است. حقیقتاً آزاد سازی سوسنگرد نقطه عطفی در پیروزی‌های جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی بود؛ چرا که سوسنگرد بارها دست به دست شد و و مردم آن جانانه مقاومت کردند، آخرین بار وقتی خبر اشغال سوسنگرد را به امام دانند فرمودند که باید فردا سوسنگرد آزاد شود، وقتی جوانان پیام حضرت امام را دریافت کردند به مراد خودشان لبیک گفتند و با این پیام انرژی مضاعفی گرفتند و سوسنگرد آزاد شد.

سردار موحد به تأسیس بسیج در پنجم آذرماه ۱۳۵۸ اشاره کرد و توضیح داد: رهبر انقلاب فرموده‌اند که خداوند متعال ایده تشکیل بسیج را به قلب متعال امام خمینی وارد کردند، امام دربرابر اقدام آمریکایی‌ها نهاد بسیج را تشکیل دادند. این نهاد امروز به یک درخت ریشه دار و تنومند تبدیل شده، نهادی که شاخه‌های آن مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است.

 

بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج

وی افزود: امروز حزب الله لبنان، حشد الشعبی در عراق و سوریه، انصار الله یمن و ... در اقصی نقاط منطقه و جهان، گروه‌هایی رشد می‌کنند که از ثمرات و خروجی‌های بسیج هستند. اینها حرکاتی متکی بر اندیشه‌های حضرت امام و اسلام ناب محمدی است که توانسته بزرگترین شبکه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را در دنیا شکل دهد و با فراگیر شدن آن، مقدمه و زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر خواهد شد.

فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب در ادامه با اشاره به ۳۰۰ برنامه سپاه در هفته بسیج عنوان کرد: اولین برنامه ما یادواره سردار شهید مهدی زین الدین است که ما امسال این برنامه را در سه روز اجرا کردیم، پس از آن بحث سرکشی از خانواده معظم و معزز شهدا، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار ریاست محترم سازمان بسیج با مراجع و علما در روز پنجشنبه خواهد بود.

بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج

وی ادامه داد: برنامه رزمایش اقتدار بسیجیان که در تاریخ ۳ آذر تجدید میثاق با ولایت خواهند داشت، گردان‌های امام حسین، امام علی، بیت المقدس و کوثر در محل تجمع خواهند کرد و ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا را خواهیم داشت.

سردار موحد در ادامه عناوین برنامه‌ها اعلام کرد: رزمایش خود حفاظتی در اداره و کارخانجات در دفاع از مقر‌هایشان را داریم، بسیجیان طبق هماهنگی با سازمان انتقال خون به اهدای خون خواهند پرداخت، بسیج هنرمندان دومین جشنواره سرود آوای وصل را دارد و برنامه رونمایی از کتاب مادر شهید معماریان که رهبر انقلاب تقریظی بر آن داشتند.

وی در توضیح برنامه‌های سازمان بسیج طلاب و اساتید حوزه علمیه گفت: بسیج طلاب، برنامه محوری و کشوری در همایش طلاب، مدیران و اساتید حوزه علمیه که با حضور آیت الله اعرافی برگزار می‌شود.

بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اردوهای جهادی بسیج در هفته پیش رو اظهار داشت: بسیج سازندگی رزمایش جهادگران بسیجی را دارند که آن‌ها در طول هفته به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی افزود: حضرت آقا تاکید کرده‌اند که زلزله زده های سیسخت فراموش نشوند و ایشان به فرماندهی کل تاکید کردند که به سپاه‌های استانی تاکید کرده‌اند که هر سپاه پنج تا ده منزل را تهیه کنند؛ اما وقتی سردار شاهچراغی وضعیت را دیدند ۴۳ واحد را برعهده گرفتند، ساختند و کلید آن‌ها در این هفته تحویل خانواده‌ها خواهد شد.

سردار موحد با اشاره به آماده سازی دهکده اقتصاد مقاومتی توسط سپاه، توضیح داد: دهکده اقتصاد مقاومتی در پادگان آیت الله بهاالدینی برای مردم و بسیجیان، با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان آماده شده است.

وی ادامه داد:  دو پروژه آب رسانی مهم به شهر و روستاهای کهک و دیگری آب رسانی به بخش سلفچگان که اعتبار این دو پروژه که توسط سازمان بسیج در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان است.

بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب استان قم با اشاره به رزمایش همدلی در هفته بسیج خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی در طول هفته بسیج، طبخ غذا گرم و توزیع میان نیازمندان بالغ بر ۵۰۰۰ پرس را در دست داریم، همچنین برنامه توزیع پک لوازم التحریر به تعداد ۲۰۰۰ عدد را در پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: نمایشگاه و اجتماع خادمین راهیان نور در چهارم آذرماه در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

سردار موحد در پایان با تقدیر و تشکر از حضور اصحاب رسانه در این نشست خبری گفت: تبلیغ و تبیین این برنامه‌ها به نشر اهداف انقلاب کمک می‌کند و مجددا از حضور همه تشکر می‌کنیم./پ201/

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
خدا قوت بابت پوشش خوب تان
2
0