۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۹۵۷۰۰
امام جمعه اسلام آبادغرب:

عدم حمایت از نخبگان و ناامید کردن جوانان نسبت به آینده‌ خیانت است

عدم حمایت از نخبگان و ناامید کردن جوانان نسبت به آینده‌ خیانت است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: عدم حمایت از نخبگان و ناامید کردن جوانان نسبت به آینده‌ کشور، دلسرد کردن جوانان و آینده را به او تلخ و سیاه نشان دادن، خیانت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان شهرستان اسلام آبادغرب که به مناسبت آغاز هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین دلائل عقلی متکلمان امامیه بر وجوب امامت، مبتنی بر قاعده‌  لطف است. لطف، آن است که به سبب آن، مکلف به طاعت نزدیک، و از معصیت دور می شود. امامت، از مصادیق لطف خداوند است، و چون لطف، به مقتضای حکمت الهی، واجب است،  امامت نیز واجب است.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان کشور، گفت: عدم حمایت از نخبگان و ناامید کردن جوانان نسبت به آینده‌ کشور، دلسرد کردن جوانان و آینده را به او تلخ و سیاه نشان دادن، خیانت است.

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از رزومه وزیر پیشنهادی آموزش ‌و‌ پرورش که در آن مسائلی چون مسؤول تیم کوهنوردی و حضور در راهپیمایی اربعین! درج شده است گفت: کاری کنید نظام شایسته سالاری در این وزارتخانه حاکم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارداد «کرسنت» خاطرنشان کرد که: قرارداد کرسنت قراردادی برای فروش روزانه 15 میلیون متر مکعب از گاز ترش میدان سلمان است، که در سال ۱۳۸۱ و در زمان وزارت بیژن نامدار زنگنه در دولت هفتم مابین شرکت کرسنت پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران منعقد گردید.

حجت الاسلام زمانی موسوی ادامه داد: اما پس از انتشار و بررسی مفاد قرارداد کرسنت، این توافقنامه مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان داخلی قرار گرفت. حجم ایرادات کارشناسی در جریان انعقاد قرارداد کرسنت و تضییع منافع ملی در حدی بود که در آذرماه سال 1381 حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌ای به سیدمحمد خاتمی؛ رییس جمهور وقت با اشاره به انعقاد قرارداد کرسنت و ایرادات آن، نسبت به عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت اعتراض کرده و این اقدام وزارت نفت را خارج از چارچوب قانون عنوان می‌کند.

امام جمعه اسلام آبادغرب اظهار داشت: قرارداد کرسنت هیچگاه از جانب ایران ابطال یا لغو نشد، بلکه به دلیل وجود فسادهای بزرگ در این پرونده اجرای آن تا تعیین تکلیف این موضوع در دادگاه‌های بین‌المللی در حالت تعلیق قرار گرفت./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات