۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۹۵۹۱۹
در نشستی خبری تشریح شد؛

جزئیات برگزاری همایش بین المللی حضرت حمزه

جزئیات برگزاری همایش بین المللی حضرت حمزه
حجت الاسلام اوصیاء به تشریح جزئیات برگزاری همایش بین المللی حضرت حمزه پرداخت و گفت: ضرورت برگزاری این همایش گمنامی حضرت حمزه(ع) نزد مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجتبی اوصیاء دبیر اجرایی همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) صبح امروز در کنفرانس خبری این همایش که در مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) 14 بهمن مصادف با اول رجب سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری 5 پیش نشست قبل از افتتاحیه همایش گفت: علاوه بر 5 پیش نشستی که تا به امروز برگزار شده است، 16 پیش نشست دیگر نیز در مراکز علمی مختلف و گوناگون برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش بین المللی حضرت حمزه با بیان ضرورت این همایش ابراز داشت: ضرورت برگزاری این همایش گمنامی منزلت و جایگاه حضرت حمزه(ع) نزد مسلمانان است که استقبال خوبی از آن صورت گرفته و امیدواریم مجموعه آثار علمی که 3 جلد مقاله و دو جلد کتاب می باشد قبل از برگزاری همایش به چاپ برسد.

حجت الاسلام اوصیاء با بیان اینکه این همایش 6 محور اصلی دارد، اذعان کرد: محورهای اصلی همایش شامل زندگی نامه، فضایل، دیدگاه های شیعه و اهل سنت، حمزه در هنر، و حمزه در منابع است.

گفتنی است، همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) به 5 زبان دنیا- فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی و اردو- برگزار می شود./پ202/

ارسال نظرات