۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۹۶۱۹۳
غدیر آکاراس در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی:

خود را فرزند مراجع تقلید می‌دانیم

خود را فرزند مراجع تقلید می‌دانیم
رئیس اتحادیه علمای شیعه ترکیه گفت: مقام مرجعیت ملجا شیعیان است و همچنان خودمان را فرزندان مراجع تقلید می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از فعالان فرهنگی و اسلامی کشور ترکیه صبح امروز با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام حسین مرادی، مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی در آغاز این دیدار ضمن معرفی جناب آقای غدیر آکاراس گفت: ایشان رئیس شبکه تلویزیونی ۱۴ کشور ترکیه است که در کشورهای ترک زبان، اولین شبکه‌‌ای است که شیعیان ترک از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برای عزیزان آناتولی و ترک زبانی که در بالکان و اروپای شرقی زندگی می‌کنند، مؤسسه بسیار فاخری تحت عنوان کوثر فعالیت دارد که ریاست این مؤسسه با جناب آکاراس است.

خودمان را فرزند مراجع تقلید می‌دانیم

حجت‌الاسلام مرادی درباره شبکه تبلیغی شیعه در ترکیه توضیح داد: همراه آقای آکاراس افراد دیگری یا امام جمعه شهر‌ها یا هیئت امنای مجمع عالی علمای شیعه در حال فعالیت هستند. از طرفی افتخار داریم در مرکز آموزش‌های کوتاه مدت جامعه المصطفی در خدمت عزیزانی باشیم که برای فراگیری معارف نزد ما می‌آیند.

پس از حجت‌الاسلام مرادی، غدیر آکاراس، رئیس شبکه چهارده ترکیه و مؤسسه کوثر به ارائه گزارش‌هایی درباره فعالیت‌های این گروه در کشور ترکیه پرداخت. او با اشاره به ترجمه و تألیف بیش از هزار عنوان کتاب به زبان ترکی استانبولی گفت: الآن بیش از هزار کتاب ترجمه و تألیف شده تا هر کسی بتواند به معارف اهل بیت دسترسی پیدا کند.

وی ادامه داد: امروز کتاب تفسیر شریف المیزان، نهج البلاغه و سایر منابع اصیل شیعه را ترجمه و در دسترس مردم ترکیه قرار داده‌ایم.

رئیس شبکه چهارده ترکیه با اشاره به نیازسنجی وجود یک شبکه تلویزیونی توضیح داد: یکی از خلاهای ما شبکه تلویزیونی بود. با همکاری اداره اتحادیه رادیو تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران این شبکه در ترکیه تأسیس شد و امروز در بیشتر کشورهای ترک زبان، در دسترس است.

خودمان را فرزند مراجع تقلید می‌دانیم

وی ادامه داد: ما حدود دوسال به دلیل پاندمی توفیق زیارت عتبات را نداشتیم و توفیق زیارت حضرت معصومه و امام رضا را با میزبانی جامعه المصطفی داشتیم. از وقتی نمایندگی جامعه المصطفی شروع به فعالیت کرده، هماهنگی‌های بسیار خوبی را ایجاد کرده و امروز توفیق پیدا کردیم در خدمت شما باشیم.

آکاراس با اشاره به اهمیت نهاد مرجعیت در حفظ و نشر ارزش‌های اسلامی ابراز داشت: مقام مرجعیت ملجا شیعیان و دژ مستحکم معارف اهل بیت است. ما به مرجعیت اعتقاد داریم و وجودشان مایه برکت برای جهان اسلام و جهان تشیع است و همچنان خودمان را فرزندان مراجع تقلید می‌دانیم.

وی با اشاره به وجود آزادی نسبی در کشور ترکیه اظهار داشت: ما مسؤولیتمان را در این آزادی نسبی می خواهیم به حداکثر برسانیم که وقتی در روز قیامت از نعمت اهل بیت سوال می شود رو سیاه نباشیم.

رئیس اتحادیه علمای شیعه ترکیه ضمن اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کشور آذربایجان گفت: سفر تاثیر گذار شما به آذربایجان انعکاس بسیار خوبی داشت و سفر یک مرجع تقلید در زمان حساس و بحرانی نشان داد که شیعه توجه خاصی به شما داشتند و این مسأله مایه افتخار ما بود. مقام مرجعیت و وجود حضرتعالی در مسائل راهگشاست.

گفتنی است در پایان دیدار، اعضای این مؤسسه با حضرت آیت الله نوری همدانی تصاویر یادگاری گرفتند.

خودمان را فرزند مراجع تقلید می‌دانیم

خودمان را فرزند مراجع تقلید می‌دانیم

 

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات