۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۹۷۱۸۴
حجت الاسلام قلی پور عنوان کرد؛

واقع‌بینی در آرمان‌خواهی و عمق بخشی در مطالبه‌گری، شاخصه‌ جنبش دانشجویی

واقع‌بینی در آرمان‌خواهی و عمق بخشی در مطالبه‌گری، شاخصه‌ جنبش دانشجویی
مازندران - امام جمعه بابلسر، واقع‌بینی در آرمان‌خواهی، عمق بخشی در مطالبه‌گری را از شاخصه‌های مهم جنبش دانشجویی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۱۶ آذر ماه روز دانشجو گفت: زیباترین و جامع ترین تعبیر برای نقش دانشجو شده، در کلام استاد شهید آیت الله دکتر بهشتی آمده که دانشجو را موذن جامعه خواندند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دانشجویان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله مبارزه با آمریکا و در دفاع مقدس نقش فعالی داشتند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان شهید دوران دفاع مقدس، شهدای مرافع حرم و حریم و امنیت، شهدای دانشجوی عرصه سلامت و هسته ای، این راه را از ثمرات جنبش هاب دانشجویی دانست.

وی افزود: جنبش دانشجویی در طول تاریخ قبل و بعد انقلاب در برابر استکبار جهانی مبارزات فعال داشته واز جمله آن، مخالفت با حضور نیکسون رییس جمهور آمریکا در ۱۶ آذر۳۲، مبارزه دانشجویان با آمریکا در ماجرای کنسرسیوم نفتی در سال ۳۳، مبارزات استکبارستیزی در ماجرای انقلاب سفید و انجمن های ایالتی و ولایتی در سال ۴۱، مبارزه با قانون کاپیتولاسیون در سال ۴۳، مقابله با نفوذ اقتصادی و سیاسی امریکا در هیئت اقتصادی راکفلر در سال ۴۹، تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان در ۵۸ تاثیرگذار و افتخار آفرین بوده اند.

حجت الاسلام قلی پور با تبیین شاخصه های مهم جنبش دانشجویی بعنوان یکی از اصلی‌ترین جریان های اجتماعی در ایران که موجب تحولات عمیق سیاسی، اجتماعی در کشور شده است، خاطر نشان کرد: جنبش‌های دانشجویی می‌توانند با عمق بخشی در مطالبه گری و آرمان خواهی در تمام منظومه های انقلاب در پیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی، ارزش گرایی بر اساس اصول و ارزشهای انقلاب افتخار آفرین باشد.

امام جمعه بابلسر، واقع‌بینی در آرمان‌خواهی، عمق بخشی در مطالبه‌گری را از شاخصه‌های مهم جنبش دانشجویی دانست و تصریح کرد: دانشجویان با تعمیق در مطالبه گری، فریادگر آرمانخواهی و موذن تحقق آرمان‌ها و ارزش های والای انقلاب هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که دانشجویان باید روحیه مطالبه گری خود را همواره حفظ کنند و اسیر جریان های سیاسی نشوند، خاطرنشان کرد: روحیه مطالبه و پرسش گری دانشجوی ایرانی سبب رشد و تعالی جامعه اسلامی خواهد شد.

وی با بیان این که شانزدهم آذر ماه سال 32 نمایانگر روحیه استکبار ستیزی، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی دانشجویان ایران با بهره گیری از اندیشه دینی بود، ادامه داد: این روز مهم نقطه آغازین جنبش های عظیمی علیه ظلم، استکبار و طاغوت بود.

امام جمعه بابلسر با بیان این که انقلاب اسلامی موجب بازگشت جنبش دانشجویی به هویت واقعی خود شد، افزود: دانشجویان کشورمان ثابت کردند در سایه دین و ارزش های اخلاقی می توانند به قله های پیشرفت و تعالی دست پیدا کنند.

وی با بیان این که امروز دانشجویان کشورمان در سایه همه تحریم ها و تهدید های غرب در سایه ایمان به خدا توانستند به پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه های مختلف دست پیدا کنند، ادامه داد: همه این پیشرفت ها نتیجه استقلال خواهی، روح ایمان و تکیه به ارزش های انقلابی است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که جنبش دانشجویی در کشورمان تنها در مسیر حق طلبی، دفاع از آرمان و ارزش های انقلابی و دینی حرکت می کند، تصریح کرد: دشمنان نمی توانند با القائات دروغین مسیر حرکت دانشجویان کشورمان را تغییر دهند./950/پ210/

ارسال نظرات