۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۹۷۲۰۱
حجت الاسلام آزادی کناری:

تیم مذاکره کننده فعلی در قامت نماینده واقعی ملت ایران در میز مذاکره حاضر شد

تیم مذاکره کننده فعلی در قامت نماینده واقعی ملت ایران در میز مذاکره حاضر شد
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران به مذاکرات هسته ای در وین اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده دولت فعلی در قامت یک نماینده واقعی ملت ایران در میز مذاکره حاضر شد.

حجت‌الاسلام آزادی‌کناری، امام‌جمعه هادی‌شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، به مذاکرات هسته ای در وین اشاره کرد و با بیان این که تیم مذاکره کننده دولت فعلی در قامت یک نماینده واقعی ملت ایران در میز مذاکره آماده شد، اظهار داشت: ما با مذاکره مخالف نبوده، نیستیم و نخواهیم بود اما با مذاکره ای که در آن ذلت ملت ایران باشد مخالف هستیم.

وی افزود: تیم مذاکره کننده به طرف مقابل فهماند که غربی ها به این مذاکره نیازمند هستند نه جمهوری اسلامی و اگر شما بخواهید مذاکره کنید و طرف مقابل شما متوجه شود که به او نیاز دارید سعی می‌کند از موضع قدرت حرف بزند وش ما را تسلیم کند.

امام‌جمعه هادی‌شهر با اشاره به این که رییس دولت قبل حتی آبِ خوردن را به مذاکرات گره زده بود، ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده فعلی به طرف مقابل فهماند که ما عجله و اصراری برای مذاکره نداریم، اما اگر مذاکره نکردید درصد غنی سازی را افزایش خواهیم داد.

وی گفت: در این دوره از مذاکرات، جمهوری اسلامی با سه پیش نویس نتیجه مذاکرات را نوشت و تحویل طرف مقابل داد در حالی که در گذشته پیش نویس را طرف مقابل تهیه می کرد و ایران باید با آن موافقت کند یا در مورد تضمین اگر طرف غربی تضمین دهد برای رفع تحریم مذاکره می کنیم و اگر نباشد مذاکره ای انجام نخواهد شد.

حجت‌الاسلام آزادی‌کناری با تاکید بر این که عنوان این مذاکرات رفع تحریم است، افزود: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بر این موضوع تاکید داشت که عنوان مذاکرات هسته‌ای نیست بلکه رفع تحریم است.

وی با اشاره به این که برخی در فضای مجازی می‌گویند برای خرید و فروش کالا باید منتظر نتیجه مذاکرات باشیم، ادامه داد: این افراد با همین کار هشت سال کشور را نابود کردند و همه مسائل کشور از قبیل مسائل مهم اقتصادی را به مذاکرات گره زدند اما باید توجه داشت که اینها نقشه دشمن است تا در جهت تضعیف جمهوری اسلامی و ناامیدی مردم گام بردارند.

امام‌جمعه هادی‌شهر با اشاره به دستاوردهای مهم این دولت گفت: آزادسازی هزاران میلیارد دلار بدون مذاکرات، فروش نفت و وارد کردن پول و کالاهای مورد نیاز کشور از جمله دستاوردهای این دولت بدون مذاکره است و باید توجه کرد که چه مذاکرات به نتیجه برسد و یا نتیجه‌ای در بر نداشته باشد مسیر اقتصاد به سمت صعود و بالا رفتن است و نباید فریب فضاسازی و جوسازی را بخوریم.

وی در پاسخ به شبهه افکنی برخی از فریب‌خوردگان گفت: برخی از فریب خورده ها می گویند که چرا جریان انقلاب به برجام و تیم مذاکره کننده اعتراض داشت اما امروز خود درصدد احیای برجام هستند؟ در جواب باید گفت که اعتراض ما به شیوه رسیدن به توافق برجام بود و در گذشته شیوه ای که برای مذاکراه در پیش گرفته بودند غلط بود.

حجت‌الاسلام آزادی کناری ادامه داد: اما تیم مذاکره کننده فعلی رفع تحریم را محوریت قرار داده است و حتی تیم مذاکره کننده قبلی هیچ‌کس را از مفاد برجام مطلع نمی‌کرد و مسؤولان کشور را نامحرم می‌دانست.

وی گفت: رد شدن از خطوط قرمز رهبری، امضای تعهدات غیر برجامی در کنار مذاکرات هسته‌ای و اعتماد به غرب از دیگر اشکالاتی است که به تیم مذاکره کننده در دولت قبل وارد است.

امام جمعه هادی‌شهر با اشاره به این که در راستای اجرای تعهدات برجامی تنها ایران به تعهدات خود عمل کرد در حالی که غرب حتی یک قدم برنداشت، افزود: هنگامی که برجام به امضاء رسید قرار بود اجرای مفاد برجام پایاپای باشد اما متاسفانه ایران همه یازده بند را اجرا کرد بدون آنکه طرف غربی حتی یک گام را به جلو بردارد بلکه تحریم‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در پاسخ به کسانی که به ما می گویند که «شما انقلابیون به برجام اعتراض داشتید و الان می خواهید متعهد باشید» باید گفت که جریان انقلاب متعهد به آیه "اوفو بالعقود" است که می‌فرماید باید به عقدها و پیمان های خود وفادار باشید. چون مسؤولان قبل یک تعهدی را امضا کردند باید به آن متعهد باشیم.

حجت الاسلام آزادی‌کناری با اشاره به این که امتیازات فراوانی به طرف غربی داده شد و در قلب راکتور هسته ای اراک بتن ریختند، افزود: در برجام یازده امتیاز به غرب داده شد و امروز وقت آن است که امتیاز بگیریم./950/ت302/

ارسال نظرات