۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۹۷۳۶۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت داوطلبانه در هلال‌احمر مصداق بارز باقیات‌الصالحات است

فعالیت داوطلبانه در هلال‌احمر مصداق بارز باقیات‌الصالحات است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: فعالیت‌های داوطلبانه در هلال‌احمر و اهدای اقلام موردنیاز از سوی خیران به این نهاد، از مصادیق بارز باقیات‌الصالحات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی داوطلب جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه، اظهار کرد: کمک به نوع بشر و انسانیت توفیق ذی‌قیمتی است که نصیب شما شده است.

وی افزود: داوطلبان و خیرانی که برای مردم و جامعه از بخشی از سرمایه مالی و جانی خود گذشته و آن را هدیه می‌کنند، حسنه جاریه‌ای برای قیامت خود برقرار می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه این خیرخواهی ناشی از فطرت پاک آدمی است، اضافه کرد: انسان ذاتاً نوع‌دوست است؛ زیرا همه با هم برادر و خواهر هستیم و کسی را بر دیگری برتری نیست، درنتیجه به‌صورت فطری نوع‌دوستی در ذات آدمی است و همه انبیا هم برای احیای این فطرت آمده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه هرچقدر نوعی دوستی بیشتر باشد به همان میزان انسان‌تر هستیم، ادامه داد: در مقابل هرچقدر انسان‌ها از دین و خدا و انسانیت فاصله بگیرند نوع‌دوستی نیز کمتر می‌شود؛ به همین دلیل می‌بینیم فاسدترین و خون‌خوارترین افراد معمولاً بی‌دین‌ترین افراد هستند.

وی تصریح کرد: برخی به دنبال انسانیت و دستگیری از نیازمندان هستند؛ اما بعضی افراد از این مرحله فراتر رفته، خود را قربانی کرده و خطر را به جان می‌خرند تا به دیگران کمک کنند که جایگاه این افراد بالاتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: کسی که با اهدای دستگاه اکسیژن ساز، به یک انسان سلامتی و نفس کشیدن می‌بخشد یا داوطلبی که حادثه‌دیده‌ای را از آتش، سیل و گرفتاری نجات می‌دهد اجر و ثوابی می‌برد که قابل‌محاسبه نیست.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: آیه قرآن می‌گوید اگر جان یک انسان را نجات دهید مثل این است که همه بشریت را نجات داده‌اید و نزد اولیا و انبیا روسفید می‌شوید.

وی اظهار کرد: کسانی که داوطلبانه وارد صحنه شده یا خیرانی که داوطلبانه به جمعیت هلال‌احمر کمک کرده و وسایل درمانی یا سایر اقلام را اهدا می‌کنند مشمول تشکر ویژه الهی قرار می‌گیرند که بالاترین اجر و ثواب است./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات