۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۶۹۷۴۱۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نابسامانی های اقتصادی امروز کشور میراث دولت روحانی است

نابسامانی های اقتصادی امروز کشور میراث دولت روحانی است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین معلمی، نابساماندهی های اقتصادی امروز کشور نظیر افزایش قیمت دلار را میراث دولت قبل برای مسؤولان فعلی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در اجلاسیه استانی نماز که در سالن غدیر سپاه کربلا استان برگزار شد، با بیان این که نماز برای دزدون رزائل اخلاقی و مقاله با تهاجم فرهنگی مؤثر است، گفت: نماز نخستین فریضه اسلامی و امری واجب و نشانه نزول وحی بر پیامبر گرامی اسلام و نشانه یک آیین جدید بود که رسول خدا انجام دادند.

وی بر ضرورت بازخوانی پرونده نماز در کلام الهی و مکتب اهل بیت(ع) تأکید کرد و با بیان این که نماز عامل شستشوی گناهان است، افزود: نماز عاملی مهم در پیشگیری گناهان است و ترک آن عواقب دردناکی دارد.

امام جمعه قائمشهر بر ضرورت اجباری کردن نماز در مدارس و ادارات تأکید کرد و گفت: این انقلاب عظیم و تحول بزرگ و این عنایت الهی شامل حال این ملت شد اما بلافاصله پس از پیروزی انقلاب بعضی از مسؤولان می گفتند مگر می شود نماز را اجباری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که اگر در مدارس مدیر، معاون و همه معلمان در صفوف نماز حاضر شوند به طور حتم دانش آموزان نیز با اشتیاق به اقامه نماز خواهند پرداخت، ادامه داد: در ادارات و نهادهای دولتی نیز اگر مدیر در صف اول نماز بیاستد سایر کارمندان نیز در صفوف نماز حاضر خواهند شد و این راه ترویج، همگانی ساختن و فراگیر شدن فرهنگ نماز در جامعه است.

وی با بیان این که تنها گفتن ثمره نماز فایده ندارد و باید راهکارهای اجرایی عمومی ساختن نماز باید بیان شود، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت فرهنگ نماز در جامعه بهره گرفته شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز هم همانند سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی پیاده نظام دشمن در کشور فعال است، افزود: این پیاده نظام دشمن به ظاهر در دستگاه های اجرایی ما نیستند بلکه بیرون از این فضا قرار دارند و رسانه، روزنامه و فضای مجازی دارند و مسؤولان ما را به کوتاه آمدن در مذاکرات تشویق می کنند که این خیانت بسیار بزرگی به کشور و ملت ایران است.

امام جمعه قائمشهر ادامه داد: وقتی یک اقدامی تصمیم نظام شد و شورای امنیت ملی مصوب آن را به تصویب رساند و مورد صحه مقام معظم رهبری قرار گرفت، در این شرایط خلاف مقتضای این مصوبه نوشتن، خیامت به نظام، ملت و آیندگان است.

وی افزود: برخی ها در تلاش هستند در جامعه القاء کنند که دولت قبل که داشت در مقابل غرب کوتاه می آمد حق داشت، اما این دولت که مقتدرانه و عزتمندانه در برابر زیاده خواهی های غربی ها ایستاده است بر مشکلات مردم می افزاید و امروز ما وظیفه داریم این گونه روایات را به طور صحیح برای مردم بازگو کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی افزود: اگر مسؤولان اجرایی قبل همگام با نیروهای مسلح حرکت می کردند، وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم این گونه نبود و امروز دولت سیزدهم گرفتار نابسامانی های به جای مانده از هشت سال گذشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن به دشمنی های خود ادامه می دهد و این ما هستیم که نباید تسلیم شویم بلکه باید صبر و مقاومت کنیم، خاطرنشان کرد: امروز ارثیه غلط گذشتگان در بحث دلار نصیب این دولت شده است.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود از سفرهای غیر ضروری به برخی کشور نظیر ترکیه انتقاد کرد و افزود: چرا باید اجازه سفر به ترکیه و آنتالیا داده شود تا قیمت دلار این گونه افزایش پیدا کند، امیداریم این دولت جلوی این سفرهای غیر ضروری را بگیرد.

وی با بیان این که اگر سفرهای غیر ضروری به ترکیه تعطیل شود دلار این گونه افزایش قیمت پیدا نمی کند، ادامه داد: اگر واردات کنترل و صادرات تقویت شود از این مشکلات معیشتی هم بیرون خواهیم آمد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که ولایت فقیه جلوه ای از ولایت امامان معصوم(ع) است، گفت: وقتی امامت و ولایت برای سیاست خارجی کشور مسیری را ترسیم می کنند همه مردم، امت و حتی فقها بزرگ هم وظیفه همراهی، تبعیت و طاعت دارند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که بزرگترین هنر امام راحل و دستاورد انقلاب اسلامی، احیای ولایت فقیه درجامعه بود، خاطرنشان کرد: امروز شعار می دهیم و دعا می کنیم اما بیشتر باید برای مردم استمرار امامت و ولایت را تبیین کنیم./950/پ210/

ارسال نظرات