۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۹۷۲۰۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

انقلابی گری با روح و جان دانشجویان کشورمان عجین شده است

انقلابی گری با روح و جان دانشجویان کشورمان عجین شده است
مازندران - حجت الاسلام بابائیان، ولایت مداری، روحیه انقلابی و بصیرت بالا را از جمله ویژگی های جنبش دانشجویی کشورمان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از دانشجویان با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: انتظارات ملت ایران از جامعه دانشگاهی و دانشجویی، این است که رسالت بنیادین خود را در پژوهش و تولید ملی، نظریه پردازی در حوزه عدالت و آزادی، نشاط سیاسی، پرسشگری و نقادی، رشد بنیان‌ها در جهت حرکت علمی دانشگاه ها باشتاب و قوت بیشتر ادامه دهند.

وی با بیان این که جنبش دانشجویی در طول تاریخ قبل و بعد انقلاب در برابر استکبار جهانی مبارزات فعال داشته است، افزود: جنبش دانشجویی از اصلی‌ترین جریان های اجتماعی در ایران و موجب تحولات عمیق سیاسی و اجتماعی در کشور بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: جنبش‌های دانشجویی می‌توانند با مطالبه گری و آرمان خواهی در همه منظومه های آرمانه های انقلاب و پیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی، تعمیق در مطالبه گری، ارزش گرایی بر اساس اصول و ارزش های انقلاب می تواند افتخار آفرینی کند.

امام جمعه امیرکلا در ادامه گفت: غلبه گفتمان انقلاب در دانشگاه‌ها، مجهز به تعبد و عقلانیت، ارتباط با اساتید ارزشی و مورد اعتماد، حضور فیزیکی، فکری و بیانی در مسائل کشور، پرهیز از ابتذال اخلاقی، حضور آتش به اختیار، توصیه‌های مهم امام خامنه ای به دانشجویان عزیز کشور بوده است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که روح مطالبه گری باید در دانشجویان کشورمان همواره زنده بماند، ادامه داد: دانشجویان کشور همواره در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب حرکت می کنند و فریب توطئه های دشمنان را نخواهند خورد.

وی با اشاره به این که القائات دشمنان اثری بر رویکرد و مسیر حرکت دانشجویان کشورمان ندارد، افزود: دانشجویان در طول 42 سال اخیر ثابت کردند تنها در مسیری که موجب تقویت انقلاب و نظام اسلامی خواهد شد گام برخواهند داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش دانشجویان در رشد و تعالی کشور اشاره کرد و با بیان این که پیشرفت های امروز کشور در بسیاری از حوزه ها را مرهون تلاش ها و مجاهدت های همین قشر مستعد جامعه دانست و تصریح کرد: ولایت مداری، روحیه انقلابی و بصیرت بالا از جمله ویژگی های جنبش دانشجویی کشورمان است.

وی با اشاره به این که تلاش های دانشجویان، کشورمان را به قله های علم و پیشرفت رسانده است، خاطرنشان کرد: حرکت های بزرگ دانشجویان در طول ادوار مختلف همواره عامل عزت و سربلندی کشورمان در بسیاری از عرصه ها بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیازمند تقویت روحیه انقلابی در میان دانشجویان هستیم، تصریح کرد: راه پیشرفت کشور و خنثی سازی توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی، تقویت روحیه انقلابی در سطوح مختلف کشور است. 

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که انقلابی گری با روح و جان دانشجویان کشورمان عجین شده است، افزود: این پیوند مستحکم عامل تحول بسیاری در عرصه های مختلف کشور خواهد بود./950/پ210/

ارسال نظرات