۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۹۸۱۳۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه مذهبی و درون حوزوی در جامعه اسلامی است

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه مذهبی و درون حوزوی در جامعه اسلامی است
مازندران - امام جمعه ساری گفت: تعامل میان حوزه و دانشگاه بسیاری از سوء تفاهم ها و بدبینی های احتمالی را برطرف خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در چالوس برگزار شد تفرقه، اختلاف، جنگ و نزاع را مظهر خشونت و برخواسته از افراط گرایی ها دانست و گفت: تنها با ظهور حضرت ولیعصر(عج) جهان عاری از خشونت و افراطی گری خواهد شد اما می توانیم مقدمات و سطوح مختصر تری از این ایده را با تلاش های خود محقق سازیم.

وی در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردن مسأله وحدت در جامعه اسلامی، افزود: امامت اهل بیت(ع) در برابر تفرقه موجب امنیت و ایمنی است و حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان منادی وحدت و جزء نخستین مبارزان کانون های تفرقه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که بخشی از مسأله وحدت در قالب آفت های وحدت و کانون های تفرقه شکل می گیرد، ادامه داد: این وحدت بین دو قطب علمی و فرهنگی یعنی دانشگاه و حوزه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که اگر حوزه و دانشگاه همگرایی، تعامل، وحدت، همدلی و صمیمیت بین خودش را تحکیم ببخشند ادامه آن به همه بخش های جامعه وارد خواهد شد، بیان داشت: و اگر خدای ناکرده آنجا به جای وحدت، نفرت، تفرقه، واگرایی و بدبینی باشد مسلم به جامعه هم سرایت پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این شهید مفتح در حوزه نگاه منفی به دانشگاه و در دانشگاه نیز نگاه تحجر و جهد نسبت به حوزویان را از نزدیک مشاهده کرد، افزود: این روحانی شهید یک مسأله شناسی بسیار دقیقی را انجام داد که این مسأله شناسی به حل مسأله بیانجامید.

امام جمعه ساری، شهید مفتح را شخصیتی پیشگام، دردمند و مسأله شناس معرفی کرد و با بیان این که ایشان به وضوح دید که دشمنان چگونه در تلاش است این دو قطب مهم علمی و دینی کشور همواره نسبت به هم بدین باشند، ادامه داد: به طور حتم نشست و تعامل این دو قطب علمی و فرهنگی کشور موجب تقارب عاطفی و معرفتی نسبت به هم خواهد شد.

وی با بیان این که به طور حتم رفت و آمد و تعامل میان حوزه و دانشگاه بسیاری از سوء تفاهم ها و بدبینی های احتمالی را برطرف خواهد کرد، افزود: هدف دشمن تفرقه درون دینی و درون حوزوی در جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز تنها راه خنثی سازی توطئه دشمنان وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی تصریح کرد: خداوند متعال حامی حدت و اتحاد است و مخالف آفت و آسیب بسیار شیطانی و مضری به نام تفرقه است.

امام جمعه ساری با بیان این که همه انبیاء برای مبارزه با تفرقه آمدند، افزود: یهیود و صهیونیست با ایجاد تفرقه، اختلاف و جنگ در جهان به دنبال اهداف شیطانی خودشان هستند.

وی در ادامه سخنان خود به اظهارات یک عالم نمای سنی در استان گلستان در آستانه فاطمیه اشاره کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در میان ما شیعیان هم شعیه انگلیسی هستند که زمینه ساز تفرقه می شوند در میان اهل سنت هم سنی آمریکایی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که دشمنان به دنبال ایجاد جنگ میان سنی و شیعه هستند، افزود: دشمنان نمی توانند این وحدت، محبت و همدلی میان شیعه و سنی را ببینند و به همین دلیل به تفرقه اختلاف و تفرقه هستند./950/پ210/

ارسال نظرات