۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۹۸۲۲۰

بودجه فرهنگی و هنری باید به سمت استان‌‎ها برود

بودجه فرهنگی و هنری باید به سمت استان‌‎ها برود
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر این دولت را مردمی می‌خوانیم یعنی اینکه بودجه باید به سمت استان‌ها برود و کار به استان‌ها سپرده شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سید محمد هاشمی معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم تکریم و معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اگر این دولت را مردمی می‌خوانیم یعنی اینکه بودجه باید به سمت استان‌ها برود و کار به استان‌ها سپرده شود.

او ادامه داد: این وزارتخانه به دنبال ارزش‌های انقلابی است، اما منظور از ارزش‌های انقلابی تنگ‌نظری‌ نیست و کار برای فرهنگ بومی جزء ارزش‌های انقلابی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بتوانند ساز و کاری مهیا کنند که گروهی نوجوان و جوان به عنوان کادر جدید به هنر انقلابی اضافه شوند.

هاشمی افزود: برای انتخاب مدیران کل استان‌ها، در کانون ارزیابی حدود هشت گزینه ارزیابی می‌شوند و شناخت مناسب از فرهنگ استان، ارتباط خوب با اهالی فرهنگ و هنر، انقلابی و جوان بودن از شاخص‌های انتخاب مدیران کل است.

او ادامه داد: برای مدیران کل ۲ نوع مسئولیت در نظر گرفته شده یکی مدیرکلی استان و دیگری ارشد وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان، تا از این طریق همگرایی در استان‎ها رقم بخورد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحقق مطالبات معیشتی، مالی و حقوقی کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است و انتظار داریم تا پایان سال به سرانجام برسد.

هاشمی افزود: توجه به هسته‌های خودجوش مردمی و سپردن کار به موسسه‌های مردمی باید مورد توجه ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر باشد.

او یاد شهید صادق گنجی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان را که امروز سالگرد شهادت او است گرامی داشت و انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی خواند که با این رویکرد کار در حوزه فرهنگی در اولویت قرار دارد.

در این مراسم از خدمات فاطمه کرمپور تشکر و عبدالرحیم افروغ به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی شد.

او متولد سال ۱۳۵۸ و دارای دکترای علوم سیاسی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

از جمله سوابق این تحلیل‌گر فرهنگی و مولف می‌توان به مسئول سازمان فضای مجازی سراج، مسئول شورای عالی جوانان استان بوشهر و مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان بوشهر اشاره کرد.

ارسال نظرات