۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۹۸۴۷۲
نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد؛

آگاهی بخشی و توجه به اشتغال جوانان، دو عامل مؤثر در کاهش آسیب های اجتماعی

آگاهی بخشی و توجه به اشتغال جوانان، دو عامل مؤثر در کاهش آسیب های اجتماعی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، آگاهی بخشی و همچنین توجه به اشتغال جوانان را دو عامل مؤثر در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: یکی از بدترین منظره ها دیدن چهره یک معتاد است که علاوه بر این که پول و مال خود را از دست می‌دهد، آبروی اجتماعی خود را نیز از دست می‌دهد.

وی با بیان این که برای پیشگیری و مقابله با این آسیب، کاری جدی‌تر از آن‌چه انجام می‌گیرد باید انجام شود، افزود: ارائه طرح و برنامه خوب، استفاده از خیرین، نیروی انسانی مکفی و روشنگری در این حوزه از جمله اقداماتی است که باید اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با ابراز نگرانی از کاهش جمعیت، افزایش کشته های تصادفات و آمارهای نگران کننده سقط جنین در کشور، آفت همه این مشکلات و معضلات را بیکاری دانست.

نماینده ولی در مازندران، اشتغال را مهم ترین عامل در کاهش بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید این مسأله جزء اولویت های کاری مسؤولان قرار گیرد.

امام جمعه ساری ادامه داد: اگر یک جوان مشغول کار و تلاش اجتماعی باشد فرصتی برای پرداختن به مسائل حاشیه ای ندارد و در دام اعتیاد گرفتار نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مسأله اشتغال باید جدی گرفته شود، افزود: اگر یک فرد معتاد پس از بازگشت از مراکز ترک اعتیاد شرایط اشتغال او فراهم نشده باشد و در کنار همان افراد معتاد یا رفقای قبلی قرار گیرد هیچ فایده ای ندارد و همه زحمات به هدر می‌رود.

وی با اشاره به اتفاق نظر در کشور برای مقابله با مسأله مواد مخدر، تصریح کرد: بحث روشنگری و اشتغال نیز دو مقوله جدی برای پیشگیری از اعتیاد بوده که باید مورد توجه قرار گیرد./950/پ210/

ارسال نظرات