۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۹۹۰۱۱
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

زمان افول آمریکا نزدیک است/ تهدیدهای اسرائیل جنبه روانی دارد

زمان افول آمریکا نزدیک است/ تهدیدهای اسرائیل جنبه روانی دارد
مقتدایی با اشاره به خوی استکباری آمریکا گفت: آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است و با غارت گری و دزدی هیمنه خود را حفظ کرده و افول این کشور نزدیک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در جلسه آگاه سازی سیاسی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با اشاره به امتیازات دفاعی و قدرت نظامی ایران گفت: این پیشرفت ها، دشمنان را در تحقق رویاهای خود در منطقه ناکام و مایوس کرده است.

وی توانایی ایران در پدافند موثر هوایی از زیرساخت های حیاتی خود  را بخشی از این پیشرفت  قلمداد کرد و افزود: امروز رصد و پایش هر پرنده متخاصمی از هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی کشور صورت  می گیرد و این توانایی، جرأت هرگونه شیطنت آمیزی علیه ایران اسلامی را از  دشمن گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدات اخیر اسرائیل علیه ایران، اظهار کرد: این تهدیدات فقط جنبه روانی دارد و هیچ گاه به مرحله عمل نخواهد رسید چرا که رژیم صهیونیستی به خوبی می داند زمان تصمیم گیری تا نابودی اسرائیل فقط هفت دقیقه است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خوی آمریکا را دارای خوی استکباری دانست و تصریح کرد: آمریکایی ها به غارت کشور ها برای آبادانی کشور خود عادت کرده اند، اشغال عراق و افغانستان و قتل عام گسترده در این کشور ها و غارت دارایی های این کشورها تنها نمونه ای از خوی و منش استکباری آمریکایی ها است.

مقتدایی در ادامه به قدرت رو به افول آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است و با غارت گری و دزدی هیمنه خود را حفظ نموده است. این در حالی است که  چین به عنوان یک قدرت اقتصادی نو ظهور در رقابت با قدرت های اقتصادی دنیا است و به گفته کارشناسان اقتصادی در سال های آینده این کشور به قدرت اول اقتصادی جهان با اختلاف زیاد از سایر رقبای خود تبدیل خواهد شد که با تحقق چنین رویدادی، فروپاشی و افول آمریکا حتمی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی با هر کشوری که بخواهد از خود استقلال داشته باشد دشمنی می کند، خاطرنشان کرد: یکی از این کشور ها ونزوئلا است، این کشور که از نظر تولید بنزین در صدر کشور های جهان بود با تحریم های ظالمانه آمریکا، با مشکل جدی در تامین بنزین مورد نیاز خود روبرو شد.  در چنین شرایطی ایران توانست نفت خود را که خرید آن توسط آمریکا در تحریم کامل بود در آن سوی جهان و به دشمن آمریکا بفروشد و این چیزی جز قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران  نیست.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه اقتصادی و علمی، اظهار کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی، به نقل از مراکز معتبر  سنجش اقتصاد در جهان، ایران هفدهمین قدرت اقتصادی  جهان است و از نظر پیشرفت علمی به نقل از مراکز سنجش معتبر جهانی، ایران در رتبه نخست دنیاست، و آنچه مبرهن است این است که آمریکا و اروپا هیچ کدام این موضوع را بر نمی تابند و تمام هم و غمشان جلوگیری از رشد چشمگیر این پیشرفت هاست.

مقتدایی با بیان اینکه جنگ امروز به بیان مقام معظم رهبری جنگ اراده ها است گفت: سیاست دشمن از سال ها قبل،  شکستن اراده ملت ایران در جهت رشد و شکوفایی خود بوده است که به لطف خداوند در این نقشه شوم خود ناکام بوده است. ایران در آستانه یک حرکت پرشتاب برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است و به حول و قوه الهی زمینه و مؤلفه های این حرکت، فراهم شده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات