۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۸۸۵۶۸
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد؛

آمریکایی‌ها از کشورهای منطقه اخراج شدند/ همبستگی ملی راه حل افغانستان

آمریکایی‌ها از کشورهای منطقه اخراج شدند/ همبستگی ملی راه حل افغانستان
اصفهان - مقتدایی با تأکید بر ضرورت ایجاد همبستگی ملی به منظور حل مشکلات افغانستان، گفت: آمریکایی‌ها از کشورهای منطقه خارج نشدند بلکه اخراج شدند و از منطقه فرار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه تحرک و فعالیت رسانه‌ها و اصحاب رسانه نویدبخش جامعه‌ای سالم و امید به آینده است، گفت: رسانه قوی ضرورت امروز ما در سطح محلی و ملی است و متاسفانه وضعیت و شرایط آینده و افق پیش روی اصحاب رسانه روشن و مشخص نیست و باید اقدامات اثرگذار و سازنده‌ و عاجلی برای بهبود شرایط اصحاب رسانه صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد باید از جنس خبر و رسانه باشد و توانمندی حل مشکلات اصحاب رسانه را داشته باشد، چنین معاونت مطبوعاتی می‌تواند قامت فساد ستیزی را توانمندتر کند، کمیسیون فرهنگی مجلس هم باید رسالت خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام بدهد.

توجه به دیپلماسی اقتصادی یک ضرورت برای دولت جدید است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسأله دیپلماسی اقتصادی از مهمترین مسائلی است که باید دولت جدید پیگیر آن باشد، از وزرای پیشنهادی خواستیم برنامه خود در خصوص دیپلماسی اقتصادی را ارائه بدهند و در روز رأی اعتماد برنامه‌های خود در این زمینه را ارائه کردند.

وی عنوان کرد: اصفهان قطب تولیدات کشاورزی و دامداری است و در عرصه صنعت گردشگری وضعیت ممتاز دارد و در عرصه گردشگری سلامت هم ظرفیت های بسیار دارد در صورت فعال شدن دیپلماسی اقتصادی می‌تواند شکوفایی بسیار داشته باشد.

سرنوشت مردم افغانستان باید به دست خودشان مشخص بشود

مقتدایی با بیان اینکه آمریکایی ها از منطقه ما فرار کردند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از کشورهای منطقه خارج نشدند بلکه اخراج شدند، در نتیجه مقاومت ملت افغانستان این اتفاق رقم خورد و به نظر می‌رسد باید به این موضوع توجه داشت که مردم افغانستان می‌توانند سرنوشت خودشان را به دست خودشان رقم بزنند.

رییس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با اشاره به تعهدات طالبان نسبت به مردم افغانستان و مجامع بین المللی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران قصد ورود و دخالت به مسائل افغانستان ندارد، به دنبال تضعیف نیروهای داخل افغانستان نیستیم اما به دنبال همگرایی در افغانستان و تأمین امنیت کشورمان از طریق ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان هستیم و این موضوع نیازمند همگرایی مردم و گروه های افغانستانی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت توجه رییس جمهور و دولت سیزدهم به مسأله آب اصفهان و زاینده‌رود، تأکید کرد و گفت: باید رییس جمهور به مسأله زاینده رود و مطالبات مردم در خصوص حل مشکل آب و حل مشکلات زاینده رود پاسخگو باشد، صبر مردم اصفهان لبریز شده است و حل مشکلات زاینده رود از اولین موضوعاتی است که باید مورد توجه هیأت دولت قرار بگیرد، مشکلات زاینده رود مختص به اصفهان نیست و شاهد هستیم که دیگر استان‌ها نیز درگیر مسأله زاینده رود هستند و نیازمند حل عاجل و سریع مشکلات زاینده رود هستیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات