۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۵۹۹۱۱
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مدیران بورس به کمیسیون امنیت ملی می‌آیند/ ابعاد امنیتی ارز در دست بررسی است

مدیران بورس به کمیسیون امنیت ملی می‌آیند/ ابعاد امنیتی ارز در دست بررسی است
مقتدایی با اشاره به اهمیت بررسی مباحث اقتصادی در حوزه امنیت ملی، گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال بررسی ابعاد امنیتی مسأله ارز و مباحث اقتصادی است.

عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه موضوع ارز و مباحث جانبی آن از جمله مسائلی است که دارای ابعاد متعدد و پیشینه‌ها و زوایای مختلفی است، گفت: از جمله مباحثی که در این حوزه در سال های اخیر به خوبی مشهود است، برخی سوء برنامه ریزی‌ها و یا مدیریت‌های غلط سبب شده است تا مشکلات متعددی در این زمینه پدید بیاید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: یکی از مواردی که به صورت جدی در خصوص آن باید برنامه ریزی و چاره اندیشی و اقدام کرد و البته بخش‌هایی از آن صورت گرفته است و باید تکمیل شود، موضوعات امنیتی در خصوص مسائل حوزه ارز است.

برخی کشورهای منطقه به دنبال سنگ اندازی در مسیر اقتصاد کشور هستند

وی با اشاره به کارشکنی‌ها و توطئه‌های برخی کشورهای منطقه و ورود آنها به حوزه‌های مالی و قاچاق برای مشکل آفرینی در نظام اقتصادی کشور، اظهار کرد: برخی کشورها به دنبال سنگ اندازی در مسیر کشور هستند و باید اقدامات عمیق و دقیقی در این خصوص صورت بگیرد، همچنین مقابله با نفوذی‌ها در عرصه اقتصاد و همچنین زمینه‌هایی نظیر کنترل خرید و فروش، کنترل مرزها، داد و ستدها، پولشویی و مسائلی از این قبیل باید همگی در یک مجموعه‌ای کامل مورد توجه قرار بگیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلال بازی‌ها و سوء استفاده های مالی در حوزه ارز، تصریح کرد: اقداماتی که صورت می‌گیرد باید مانع این مسائل در حوزه ارز بشود همچنین باید تقویقت کننده ارزش پول ملی در یک فرآیند دقیق و حساب شده به جایگاه واقعی خود برسد.

مقتدایی از بررسی ابعاد امنیتی مسأله نرخ ارز و همچنین دیگر مباحث اقتصادی خبرداد و خاطرنشان کرد: در طی دو ماه گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با برخی از وزرا و مسؤولان و کسانی که اطلاعات ارزشمندی در خصوص مباحث اقتصادی و امنیتی کشور دارند برگزار کرده است.

مدیران بورس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می آیند

وی ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی از جمله مسائل مرتبط با موضوع ارز و نوسانات قیمت ارز و مسائل اقتصادی است که مورد توجه کمیسیون امنیت ملی بوده است  و در روزهای آینده نیز جلساتی در این خصوص در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیش بینی شده است تا با بررسی تخصصی مسائل به نتایج کارشناسی شده و دقیق و ایجاد هماهنگی حداکثری در ساختارهای تصمیم گیرنده دست پیدا کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه در سه شنبه آینده با متولیان سازمان بورس خبر داد و اظهار کرد: این بخشی از جلساتی است که در خصوص مباحث اقتصادی امنیتی پیش بینی شده است و جلسات متعددی در این عرصه وجود دارد تا به بررسی ابعاد سیاسی امنیتی مسأله ارز و دیگر مسائل اقتصادی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بپردازیم./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات